Ipad 3 eller stanna i android träsk?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av jabbeboy, 4 apr 2012.

1. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Vet inte varför jag fått denna tanken, men fått för mig att byta min ASUS eeepad transformer 16gb med docka till en Ipad 16gb 3rd generation.

I och med att om jag kan få förhoppningsvis 2500 för ASUSen, så behöver jag bara betala mellan 1800 för att få den nya Ipaden, vilket inte är mycket i extrapengar om man tänker efter..
    Även känns det onödigt att ha transformern med dockningstationen då jag sällan använder tangentbordet mera..

Men min stora tanke går runt, vill jag ha Apple?
    Jag skulle absolut inte klaga över att få lite bättre kvalite på apparna samt mer spel än vad det finns till Android.
    Även webbläsaren skulle jag gärna se att det blir lite enklare helt enkelt.
    Men så har vi det andra, finns ingen filhanterare såklart:( Och känns som det kommer bli som att bli satt i fängelse typ om ni förstår..

Vad skulle ni gjort?? Eller har man blivit en inbiten android ägare så man vågar inte byta bort?:neutral:

2. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ja du. Då du skriver i detta forum kommer säkert flertalet att råda dig att stann kvar med Android. Skulle du däremot skriva samma sak hos 99mac skulle du få svaret att genast byta till en ipad...Mitt svar - inbiten mac-användare som jag är - är helt enkelt att det beror på vad du vill göra. Jag själv kunde inte riktigt välja och hade turen att jag kunde köpa en begagnad ipad 2 för att komplettera min galaxy tab 10.1. Onödigt kan tyckas, men jag gillar att ipaden är så responsiv och smärtfri att använda. Då jag kör med den behöver jag inte använda filhanterare (för mina ändamål), men i Android måste jag för annars hittar jag inte filerna. Kanske är det jag som är dum (fullt möjligt!), men jag tycker Android är mer förvirrande och dessutom fulare. Men det är kanske en smaksak. Dock: om jag vill sluta använda min bärbara dator så funkar min tab bättre - till den kan jag koppla mus och tangentbord utan att det känns som om jag arbetar mot systemet. Till en ipad kan du inte koppla en mus. Jag har också köpt Adobes serie av grafiska appar till Android. Något liknande har jag inte hittat till ipaden. Det jag saknar mest till min tab är Pages, en del spel och Garageband. Jag föredrar också ipadens format då jag mest använder båda mina surfplattor i stående format. Jag hade tidigare en Transformer och den gillade jag inte alls...Hade jag varit i dina kläder hade jag skaffat den senaste ipaden eller väntat ett tag för att se vad som kommer på android-fronten. Kanske inte mycket till hjälp, men så tycker jag. Lycka till!

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Sen jag köpte en WP7-lur så blir jag så jävla less på lagget på min tab, använder den nu enbart till e-böcker samt lite svt-play.

Min Desire S ligger i sängbordslådan men kommer nog fram i morgon då jag tänkte deklarera, skatteverkets app finns inte till wp7.

För övrigt så bävar jag inför windowsplattorna som hägrar, då sitter tabben löst.

Ipad, vet inte. Frugans tvåa flyter fint men min lilla Nokiamobil flyter faktiskt ännu bättre på en mastodontsida som aftonbladet, tabben orkar jag överhuvudtaget inte öppna AB på, blir vansinnig på ryckig skrollning!

Sent from my Lumia 800 using Board Express

4. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag köpte nya ipad 64gb wifi på release dagen. Trots att jag inte tycker om Apple, så tycker jag att min iPad är otroligt bra, och låt dig inte luras av allt snack om "öppenheten" osv som finns på Android plattor, en jailbreaked iPad fungerar lika bra, förutom att man inte kan lägga in ROM's och Widgets.

Hade Asus transformer Prime varit problemfri så hade det blivit en sådan utan tvekan, men att köpa en sådan nu är som att spela på bingolotto. Deras nya modell kommer nu i sommar, och jag kommer då troligtvis köpa en sådan.

5. Vandreew

Vandreew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Personligen börjar jag bli väldigt trött på Android, har en SGS II och en transformer och är nöjd med dessa, MEN det laggar och krånglar som f... ibland. Sur på att de flesta bra appar kommer till IOS först och dröjer sedan väldigt länge innan de kommer till Android och då oftast i sämre versioner....

Apples produkter är klass och har en uppsjö av coola tillbehör.

Jag kommer satsa på Iphone 5 om den kommer med något större skärm och sedan byta till mig Ipad 3.

Har försvarat mina Samsungmobiler och andra androidenheter i eviheter som en dåre, men inser att det går inte riktigt kritisera Apple...

6. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Okeej. Låter som att jag har ungefär samma tankegång som du verkar ha..
    Jag har tröttnat lite på androids förvirringsmoment så att säga, egentligen kan man säga att apple har ju filhanterare fast inbyggt och som även IOS sköter åt dig, ex lägger jag över PDF fil? Så läggs den väll antar jag där alla andra pdfer ligger, o s v med musik, filmer och vem vet vad..

Tror jag har tröttnat lite på android dels för att det kommer nya modeller hela tiden, vilket får min platta att känna sig äldre och äldre hela tiden. Men det är ju normalt tyvärr..
    Har ju tangentbordsdockan, men använder den sällan, och ska man ha den som ersättningsdator så passar ju tangentbordsdockan alldeles utmärkt, då man kan koppla mus och vidare, men det gör jag aldrig, så känns onödigt att den ligger och samlar damm när jag kan tjäna något på den att sälja det..
    Vill nog att det ska vara lättare och snabbare än vad det är nu på android.

Vill inte köpa någon ny android platta då det kommer hela tiden nya modeller, och att dem ska vara så rackarns dyra. En ipad låter så simpelt men ack så stilrent och snyyyggt.

Angånde Vandreew:

Ja, känner lite som du också. Börjar tröttna på dessa lagg som kommer ibland när man öppnar appar, även kan komma lite random....
    Även om android är cooolt så kommer det aldrig få stämeln om kvalite, utan kommer alltid på andra plats..
    Hade nog aldrig funderat på att köpa en transformer prime dels för det inte är alls mycket skillnad på den jag har redan, även ipad 2 känns det lite: nnaaaaah, upplösningarna är gamla så att säga. Kan jag lika väl behålla den jag har..

Men vet inte hur mycket snabbare transformern blir om jag lägger in en annan rom? Det är väll det ända som går i huvudet nu, antingen en ipad 3 eller stanna och lägga in ny rom och hoppas det flyter på bättre, fast vet inte om jag blir i helhet nöjd ändå...:o

7. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag hoppar in lite och lånar tråden =P Har en iPad2 32GB wi-fi nu men känner att jag vill ha en 3G-platta.
    Frågan är vad är bäst? Jag kollar ganska mycket på film men surfar mest. Spelar gör jag men inte så där jättemycket. Vill även kunna ha lite arbete på den något skrivprogram och kanske excel om det går att ordna.

Var inne på iPad3 med 3G och 32GB men känns alltid som att man förlorar lite av skärmen när man kollar film men känns rätt skön när man surfar i porträtt.
    Android vet jag inte om det finns någon utmanare som har 3G eller har jag missat någon? Var inne lite på att köa en Transformer Prime men den finns ju bara med wi-fi. Ska man kanske vänta på Asus Padfone? Ha både telefon och surfplatta i en?
    Har bluetooth tangentbord så att Asus har tangenbordsdocka är inget som tilltalar så att säga.

8. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Har bestämmt mig nu efter många fram och tillbaka..
    Har en vän till mig som går i skola och frågade vad jag hade för platta, och iochmed att det är tangentbord till så passade den henne perfekt.
    Så imorgon försvinner den ut ur huset..
    Sen om jag väntar med ipad 3 16 eller om det blir så fort som möjligen återstår att se..

Tack för era tankar:)

9. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

"That would be apple fanboys. You dont want to listen to them. They think paying way too much for something makes them clever."

Ios är väl rappast överlag. Av vad jag sett. Men där är så många andra mer odelikata sidor. För att gå på känsla: det är tråkigt. Estetik: En miljon ikoner på samma plats är inte vackert. Och inte råder där väl nånsin tvivel om vad äpplet vill åt; någon annans pengar och helst omotiverat mycket därav. Därtill kommer den här designhypen plus allt som följer med på det släpet. Osmakligt. För mig är det även ett ställningstagande.

:: Kom och köp konserverad gröt ::

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

10. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Jao, tyvärr är det så.. Men är inte helt klart om jag ska köpa mig en ipad eller inget alls:) Det återstår att se:)

Kommer absolut inte bli en apple fanboy, har bara tröttnat på att många appar är så dålig kvalite på till android, och vill helt enkelt testa något nytt, skulle det inte vara något för mig, nehepp då blir det väll att sälja den och skippa tablets helt...

Men kommer alltid att älska android oavsett om jag inte har en platta eller inte, har fortfarande kvar min kära Nexus S med ics:) Det är jag överlycklig för:D

11. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Det låter som en sund hållning. Är ibland inne på samma linje. En hel del skräp. Och ibland undrar jag hur svårt det är att få ett menysystem att löpa väloljat :) helatiden. Men vafan, tålamod. Köpte en htc flyer nu när siba rear. Ingen vidare upplösning men trevlig. Ska se vad man kan lägga in för custom roms.
    // RIDE HARD DIE FREE

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

12. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Okeej:) Ja htc flyer är riktigt rapp, och lagom storlek med rätt upplösning.. Hade en 7tums piss tablet för några år sen, sämsta köpet jag gjort, dels för att upplösningen var skämtsamt kass..
    Ja, tror det kan vara roligt att ha en ipad, och så har man en android mobil:) Skulle nog därimot inte lämna android helt och köpa mig en iphone, noo way in hell:) Mobilen är jaag supernöjd med:)

13. ounze

ounze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ska jag sälja dig iPad..? Den är kvick.. de är en SURFplatta. Inget mer med de.
    Ska jag sälja dig en Transformer Prime (Tegra 3)? MX Player och mata .mkv filmer laggfritt! Du kommer ha mer och göra med en Eee-Pad..

Smaksak faktiskt! Lycka till!

14. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Japp smaksak faktiskt, oavsett vad det är för kraft i den så skiter jag i det, visst är det häftigt att den kan spela upp mkv filmer 1080p filmer, för folk som kollar på film på sin jovisst solklart val, men jag kollar sällan på film på surfplattan, gjorde det max 2 ggr på min transformer, och då var det bara 2 serieavsnitt, och lite trailers..

Känns riktigt onödigt däremot om jag skulle köpa mig en transformer Prime då det är princip samma förutom Tegra 3, och, eller föresten det är bara det som skiljer. Upplösningen är absolut inget fel med, men uppgradera till en med samma upplösning känns minst sagt lite onödigt..

Har gjort mitt val, sen om jag blir nöjd eller inte återstår att se.. Har bara tröttnat på android lite på sättet att det är bitvis segt och snygga appar finns minst sagt inte mycket av, beroende på vad man letar efter såklart....:)
    Antingen om man väntar på infinity 700 utan dockningstationen då jag sällan använde min docka.

15. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Köp minst en 32GB Ipad om du ska ha nån. En 16GB blir snabbt full eftersom programmen är så stora till Ipad.

16. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Håller med 32 är minsta man ska köpa, det går ju åt några gig till operativet o sånt. Kollade på en Galaxy tab men den var seg som attan och köpte en Ipad istället.. Jag blev så sjukt nöjd att jag bytte ut min Galaxy S mot en IP4S också.

Med Apple TV så blir allt ännu roligare;)

17. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Okej, tack för alla svar..
    Ska försöka få tag i en 32gb då:D

18. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Ja körde en iPad en vecka men gillade inte det där med bara en hemknapp och inga widgets. Köpte sen en Asus Eee Pad med tangentbord. Paden är OK men använder inte tangentbordet. Jag ska vänta på Samsungs ryktade med bättre upplösning än iPad3 och A15 CPU.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

19. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Ringde till våran Apple återförsäljare här i stan, självklart fanns det inga hemma, men frågade om dem kunde lägga undan en 32gb Wifi på mitt namn när deras leverans anländer, och det gick bra:) Nu väntas bara telefonsamtal sen rykandes ner och hämta ut;) :cool:

20. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon: