iPad eller Samsung Galaxy Tab?

Diskussion i 'Samsung' startad av 12yearnerd, 25 dec 2010.

?

iPad eller Galaxy Tab

1. iPad

27 röst(er)
    27,6%
  2. Galaxy Tab

71 röst(er)
    72,4%
  1. 12yearnerd

12yearnerd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte starta en omröstning för få reda vad swedroidarna gillar bäst iPad eller Galaxy Tab? Föjer ni android människan i er eller är ni förädare (som jag)?

Last edited: 25 dec 2010
    Peer2peer gillar detta.
  2. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Imo går det inte jämföra riktigt då en ipad är en helt onödig sak medans sgt täcker upp en telefon helt och man kan ha med sig den hela tiden då den har en vettigt format.
    Ipaden är inte i närheten av att kunna konkurrera med sgt.
    Ipaden har inget att erbjuda som gör att man skulle välja den före. Om man inte är märkeskåt då.

3. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Instämmer till 110% (hur kan man ens jämföra något så onödigt med en supernyttig sak? :)).

4. Xerfas

Xerfas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Jag har testat ipad genom jobb och äger en tab. Jag gillar båda väldigt mycket, men för min del vinner tab. Jag saknar bara småsaker som schyssta tidningar och att gmail till ipad i safari är mycket snyggare och mer funktionell än den man kan se i tabbens webläsare.
    Jag har mycket stora händer, tabben är perfekt, men ipad blir lite stor och klumpig när man ligger på rygg och skriver som jag gör nu.

Tabben är en vinnare, men inte en jättestor vinnare. Jag förstår dom som väljer ipad över tab. Båda är bra som surfplattor.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

5. Artso

Artso Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Nexus 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 4
    Vad för svar väntar man sig när man frågar på ett galaxy tab forum ^^

Jag tycker inte riktigt man kan jämföra de båda, vill man ha något hemma eller på flyget så är säkert iPad ett bra val. Jag vill ha något som jag kan göra mycket mer på och ta med överallt utan problem.

Jag läser böcker, surfar, spelar spel, kollar film, lyssnar på spotify och mycket mer på min tab, vart jag vill. Kan enkelt bära med den i jackan och det är hela poängen för mig.

Alla tycker olika, folk som är emot apple och säger att alla deras produkter är 100% värdelösa eller folk som påstår att android är perfekt tar jag med en nypa salt dock. Jag är jättenöjd med min tab men det finns klart några saker som kan göras bättre och det beror mest på android, hoppas det löser sig i framtida uppdateringar.

6. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Jag har båda och man kan inte jämföra dom rakt av.
    De är bra på olika saker.

Kortfattat, fördelar iPad:
    - Bättre webbläsare
    - Bättre storlek för att läsa tidningar (Zinio)

Och fördelarna för Galaxy Pad:
    - Smidigare att ha med sig
    - Spelar alla filmformat
    - Känns mer logisk att ha som GPS i bilen
    - Bättre att läsa böcker på

Dock min högst personliga åsikt.

Men sammanfattat så tycker jag ipad är en bättre soff-surfar-platta medans galaxy pad:en är en bättre mobil mediaenhet.

elpapo gillar detta.
  7. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

tycker ipaden mest är till för att surfa och spela. allt annat vinner taben på. tycker ios är sjukt kass.

sålde min ipad till förmån för galaxyn :D

8. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är verkligen äckligt nöjd med min SGT!

Den är perfekt på alla sätt, får plats i jeans fickan och jackan så den är otroligt smidig att ta med sig! Perfekt för film, helt underbart att slippa att konvertera alla jävla filmer. Den läser alla dom vanliga film formaten. Den webbläsaren som följer med är tyvärr ett skämt, den har flash men onödigt äckligt seg, man hinner bli gammal innan sidan har laddat klart och den hackar som fan. Kanske blir bättre med lite uppdateringar. Har testat Opera, Firefox, och Dolphin Browers HD. Operan är riktigt snabb men inget flash support eller pinch-to-zoom. Firefoxen är lika dålig som orginal webbläsaren och den har dessutom inget flash support. Dolphin Browser HD är helt klart bäst! Hyfsat snabb för att klara flash! Play Rapport fungerar riktigt bra. Man kan stänga av flash och sedan klicka på en ikon om man vill se något på hemsidan. Riktigt smidigt. Sedan är batteri tiden helt underbar! Den ska klara 7 timmar film. Den klarar utan problem en hel dag av användning.

+ Kolla film
    Surfa (med rätt webbläsare)
    Batteri tiden
    Snygg design
    Riktigt smidig 7" är perfekt
    Android!

- Lite seg och hackig ibland
    Gränssnittet är lite tråkigt men med ADW launcher så löser det sig!
    Priset är ett litet minus
    Inte så många tillbehör än så länge men det kommer antar jag.

= En grym media pryl som man kan ta med sig överallt! Riktigt värt att köpa den om man har en lite sämre telefon. Jag som har Desire, surfar och kollar

9. krofo

krofo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Själv var jag och klämde på SGT & iPad idag. Och storleken på SGT är klart smidig och öppenheten är tilltalande.
    Anledningen till att jag kollar på dom öht är eböcker. Och självklart så är ebläckläsare behagligast då, men det blir inte riktigt skoj med PDF:er, som just råkar vara bulken av de böcker jag har och som intresserar mig.

Fixade ihop lite test-sidor som jag kunde kolla i båda maskinerna. I SGT gick det att läsa sidorna i helsidesläget, men det var väldigt liten text. Och i de övriga lägena så försvinner gärna saker i marginalernaosv. (kortfattat så kändes det som om nästan lika mycket försvann då som det gjorde när det konverterades till epub och testade på en ebläck-maskin)

I iPad:n gick det klockrent, både i browsern och i iBooks. (tror det heter så) Skulle säkert gå att få till bättre med notes och markering med en app hoppas jag.

Att läsa pdf:erna på SGT var inte tillräckligt mycket smidigare än att gör det på min SGS för att jag skulle kunna motivera mig att köpa en jätte-SGS. Ipad:n däremot är jag jäkligt när att köpa, måste bara komma över aversionen mot att allt ska låsas in så otroligt osv..osv..

10. Devablo

Devablo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Samsung Galaxy Tab är lite smidigare, har själv bara testat den 2 minuter i en affär. Men vår familj har en iPad så jag röstade på den. Men om det skulle vara något annat med Android v.s. apple/iPhone/iWhatever så skulle jag helt klart utan tvekan röstat på Android :) !

11. pmoll

pmoll Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör både iPad och sgt på jobbet som proj.ledare för apputv.
    sgt är solklart mitt personliga val
    * Formatet: sgt är en mobil klient jämfört med paddan som är släp-bar
    * OS: för professionella appar är android en betydligt mycket flexiblare miljö

På en 10-gradig skala säger jag..
    iPad 5 poäng
    sgt 8 poäng

12. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

skulle nog aldrig klara mig utan flash-stöd, sgt it is!

13. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När är det du behöver flash? Kör "on demand" på taben och jag tror jag laddar in typ en flashsnurra i månaden, bara för att upptäcka att det var reklam. Är det en större flashsnurra orkar ju ändå inte taben med denna.

14. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vad ska man med en ipad till när man får allt man önskar i en tab?varför begränsa sig?
    För mig flyter allt jättefint Tycker redan att sgt är i största laget om man är på resande fot, nåt större skulle inte kännas bra.

15. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Jag har alltid sett en läsplatta som något som ligger på soffbordet eller har med sig på resan eller i sängen :P och då är väl 10" det mest optimala?

Jag tror valet faller på det man vill använda den till - som jag, som bara vill ha en hemma och läsa PDF'er, surfa och kolla mailen och se lite filmklipp kan jag inte se att en ipad skulle vara sämre. Vill man vara lite mer mobil så är Tab:en en givet val... Dessutom är väl TAB:en dyrare än den enklaste ipad-versionen?

(Har precis beställt en Point-of-View 10" med Tegra2-plattform) men den kan man inte ringa med, åtminstone inte på mobilnätet. Skype lär väl inte vara några problem. Sorry för offtopic...

16. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

ja, haha jag kallar den iof "telefonen"

ha ha.

17. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Såg nu att tabben var nere på 4,9k .... nu ska lagerna tömmas för tab 2:an :P

18. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

när jag streamar teve-serier bland annat. fungerar fläckfritt på både galaxy s och nexus s så borde inte vara några problem för taben.

19. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Det är väldigt många sidor som kräver flash för att fungera fullt ut. Senast så är det ikeas hemsida jag varit in på och donat. Hade det på "on demand" jag också först men det var lönlöst då man alltid ändå måsta ladda in det så kör med det på jämt nu.
    Och taben orkar då med allt i flashväg utan större problem. Vist inte helt flytande men utan problem i alla fall. Det är under skrollning som det kan rycka lite och ha sig.
    Håller man sig till forum å sånt så behöver man såklart inte flash så mycket.
    Men jag surfar på i princip allt med taben och kollar upp saker när jag är ute på och ska handla eller nått. Och det är många störra varuhus och affärer som använder väldigt mycket flash på deras sidor.

20. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Testat med en annan www-läsare?