Ipad - märkligt problem

Diskussion i 'iPad' startad av Hellpig, 5 jul 2023.

1. Hellpig

Hellpig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Well, jag har ett lite märkligt (?) problem. Har en Ipad pro, för ett tag sedan när jag hade laddat den så var det bara svart skärm. Testade knappkombos, inget hjälpte.

Fick lämna in på garanti, kom tillbaks - inget fel på den, startade direkt när vi tryckte på power on. Jaha... Sen har det inte var problem med den mer.

Några veckor senare händer samma sak med dotterns Ipad Air. In till service med den, kommer tillbax med ungefär samma meddelande som min.
    Idag hände det igen, med hennes ipad. Åkte in till butiken där den är köpt och efter 15 - 20 minuter fick han igång den (genom att trycka vol ner, vol upp, power on).

Ikväll... Hände samma sak igen med min padda. Har kört den där knappkombon några gånger men ännu har den inte vaknat.

Någon som varit med om detta? Googlat flera gånger men inte hittat något vettigt. Det jag kan tänka mig är att möjligtvis har vi använt dotterns laddare när detta har hänt. Är inte helt säker på det o det känns ju inte helt 100 att det är en laddare som orsakar det.

2. LiamAhlborg

LiamAhlborg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    165
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 15
    Telefon 2:
    Apple iPhone 12
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S9
    Övrigt:
    AW Series 9 45mm + AirPods Pro
    Har haft samma problem, fick igång den med (genom att trycka vol ner, vol upp, power on) metoden.

Det ska inte vara något med laddaren att göra, om ni får igång dom så hade jag gjort en återställning. För det ska inte vara något fel på iPadsen eller en laddare. Men fungerar inte återställning, så är det hårdvara-problem men det har jag svårt att tro.

3. MultiMan

MultiMan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Defekta laddare och kablar kan ställa till stora problem, inklusive att skada det man ansluter. Minns särskilt laddkretsen på iPhone 6 (tror den kallades tristar pga symbolen på chippet) som kunde dö av usla piratladdare med smutsig ström och bricka hela telefonen.

Använd enbart kända märkesladdare och kablar, köpta på auktoriserade butiker (som t ex Apples egna utmärkta laddare). Säljs en hel del piratprylar via okända kanaler, där särskilt Apple-prylar är populärt.

Även kvalitetsgrejer kan gå sönder vid t ex åska, så var uppmärksam på krångel om laddaren varit med om överspänningar och man sedan märker problem vid laddning.

4. Hellpig

Hellpig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tackar för svaren, fick igång den med knapptryck till slut...

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 877
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad har ni för laddare? Använder ni bägge två samma typ av laddare? Känns ju spontant som felet borde ligga där snarare än i ipadsen om bägge börjar strula och dessutom en ny börjar påvisa samma fel. Dvs vad @MultiMan@MultiMan nämner.

6. Matte_N

Matte_N Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: