iPad total flopp?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Fredro, 28 jan 2010.

1. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Last edited: 28 jan 2010
  2. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Vad ska man med den till? O_o Den verkar ju inte klara av nånting.

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Man får inte underskatta fruktföretagets förmåga att marknadsföra sina produkter. Det kommer nog bli många som dreglar över den. Själv har jag svårt att se nyttan av den.

4. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

finns dom som köper vadsomhelst sålänge det är ett halvätet äpple på det, dom skiter i funktionalitet/prestanda/pris.. bara dom kan visa upp den för alla och berätta att dom har en.
    Sen att dom inte kommer använda mer än 12.7% av hårdvarans kapacitet e väl ganska självklart...
    sista idioten är inte född än ;)

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det är en sådan fruktansvärt dum produkt. Den kan absolut ingenting och är för stor att användas till det man vill ha den till.

GPS har jag hört skall finnas, bra, NÄR skall jag använda det!? Knappast gå på stan och hålla den där framför mig. Och absolut inte att ha en hållare i bilen. Fatta synen att ha den i framrutan. Direkt trafikfarligt...

Ingen kamera, kan inte skicka SMS (??) och ingen multitasking. Snälla människor. På en dator/telefon/tablet år 2010 BÖR man nog kunna göra en plattform som kan två saker samtidigt. Känns rätt aktuellt att kunna lyssna på musik samtidigt som man läser tidningen. Till och med min SE-telefon T700i eller hur det heter kan göra två saker samtidigt.

Och det bästa. Fortfarande helt beroende av det mest opedagogiska programmet världen skådat - iTunes. Tänk första gången ni skulle synka en iPod i iTunes. Tog mig en stund att förstå. Tar mig fortfarande tid att förstå.

Så mycket de missat med iPaden så jag kan bli sittandes här i flera timmar. Tanken var SÅ bra. Slår vad om att de lanserar den nu, såhär kass, BARA för att kunna säga "Vi var först!". Annars är de dummare än vad jag trott.

Dyr skall den också vara. Speciellt om man tittar på vad man får. För samma pengar får du en DATOR som kan så mycket mer.

Varje person som köper denna kommer jag automatiskt klassa som mindre begåvad.

Jag blir genuint upprörd :D

Last edited: 28 jan 2010
  6. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ställer mig också i ledet av folk som inte förstår vad man ska ha en till. Vad kan den göra som inte en iPhone och iPod Touch kan? För lite för att det ska vara värt dess pris, det är en sak som är säkert.

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ett litet tillägg:

With iPad, you get all our latest innovations. And all our most advanced technologies. In one of the most revolutionary products we’ve ever created. All at a price that’s well within reach.

En stor iPhone 16GB, utan 3G, som inte går att ringa med = 3643,95 + moms = 4554:-. Men den blir alltid dyrare i Sverige. Så säg 5000:- jämnt. Billigaste versionen som går att få.

Dyraste med 3G samt 64GB bör den kosta 7567:- med USA:s priser inkl. moms. Så kanske 8000:- jämnt.

Billigt!

8. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    En produkt som saknar praktisk anledning att existera, men som ändå kommer sälja i sjuka mängder och folk som köper den kommer försvara den vildsint då ingen vill erkänna 1) ett dåligt köp och 2) att Apple har misslyckats.

9. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vi får nog se, den har en snygg gränssnitt och snygga animationer , kan det vara det som sätter stopp för multitasking ?!
    varför kan andra (ie Android) göra lika häftiga gränssnitt och grafik ?

10. Seaweed

Seaweed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tror inte marknaden för en sån här pryl finns här i Sverige, surfplattor har ju funnits ett tag men jag har då aldrig sett någon "live".

iPad verkar vara riktad till moderna affärsmän på espresso-brunch i centrala New York, eller nåt.

11. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker snarare det verkar som om iPad är menad som mediakonsumptionspryl. Typ titta film, musikvideos o böcker och sånt på.
    Och apple har ju hållit på o flirta med de 4 mediabolagen med, så jag misstänker att det snart dyker upp mer på App Store eller Itunes eller något linande för film.

Så, nog har prylen ett syfte; Mediakonsumption.
    Däremot så känner jag inget begär alls när jag ser den eller tänker på det. Inlåst som bara fan. Och varför inte peta in telefonfunktionalitet när de ändå ska släppa versioner med SIMkort? >.< Känns bara dumt.
    Men men...
    Den lär ju sälja iaf.
    Egentligen är det väl mest av allt en iPod Giga. ;)

12. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Grejen med att ha ett syfte är att fylla en funktion som tidigare har saknats. Jag kan inte komma på något som en iPad gör som inte en proper liten laptop gör bättre. Det här är en produkt för Apple och mediabolagen själva, men de marknadsför den så snyggt och skickligt att stora mängder människor tror att de behöver den. Frivillig inlåsning, bättre kunder finns inte.

13. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Inlåsning men kanske framförallt förenkling. Tydligen måste man fördumma datorer för att de ska sälja, och det kanske inte är något fel i det. Känns helfel för någon som har det minsta intresse för teknik dock. För mamma/pappa/farfar osv kanske det funkar bra.

14. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Och varför kommer den att sälja? Det är Apple. De kan lansera vad som helst och ändå sälja 10 miljoner exemplar.

Men varför klaga. Tycker det är roligare att ha produkter som är underdogs, såsom Android-mobiler och ett Playstation 3 (som däremot går bra nu, men inte gjorde det för ett år sen och tillbaka).

15. alexluthi

alexluthi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vill inte vara dryg, jag är inget äppel-fan och jag äger faktiskt ingen produkt med deras logga på.
    Men, jag håller inte riktigt med dig. Ett syfte behöver ju inte vara att fylla en saknad funktion. Syftet kan ju faktiskt vara att skapa en bättre upplevelse av redan existerande funktioner. Ta TV-utvecklingen som exempel...
    Jag håller med om att iPaden är en stor iPod, men det kanske lockar vissa målgrupper. Jag tror att alla kan hålla med om att användarupplevelsen antagligen kommer vara bättre på iPaden än på en iPod (förrutom att den inte får plats i fickan), och folk som lockas av denna behöver antagligen inte alla funktioner som en laptop erbjuder, utan nöjer sig med mail, surf, foto och video (vilket den, med handen på hjärtat, verkar hantera förträffligt), och "inlåsning" är då inget problem. Sen är det för mig obegripligt hur apple kan gå ut med denna produkt som deras "flaggskepp" eller vad man nu kan kalla det.

I övrigt förstår jag inte varför man i forum ständigt krigar mellan olika OS och produkter... man ska vara tacksam för att det finns alternativ, konkurens höjer kvaliteten på produkter!

16. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag antar att du har en poäng i att den fyller ett syfte, eller snarare en funktion, om den kan göra saker enklare för de rejält tekniskt trubbiga här i världen. Inlåsningen och storebrorstänket gör onekligen att det blir tryggare för folk som inte har någon koll, något som Gizmodo faktiskt skrev om igår.

Jag vidhåller dock att exakt samma upplägg, dvs inlåsning, stor touchscreen och operativsystem på en netbook hade varit en bättre produkt än den iPad som de presenterade i onsdags. Men, en netbook hade aldrig skapat samma hype som en tablet; den hade bara varit ännu en netbook, och den hypebåten seglade redan 2007.

Tänk dig en iPad.. och tänk dig sedan att den i nederkant vore vikbar med ett tillhörande tangentbord. Då har du en netbook, och en betydligt mer rationell, funktionell samt praktisk produkt. Att Apple har plockat fram ett stativ/en docka samt ett tillhörande tangentbord som tillbehör visar ju att de är mycket väl är medvetna om att de har skapat en produkt som - till skillnad från iPhone - behöver externa tillbehör för att vara praktisk.

17. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ipaden är en bra produkt, för oss som studerar. Skulle vara klart mycket skönare att ha en surfplatta där du kan skriva ner dina anteckningar istället för att du ska ha ett block där pappers anteckninger försvinner lite då och då (ja jag kan ibland vara slarvig). Studierna skulle ju bli enklare när det är allt-i-ett som gäller. Dokument från senaste lektionerna, en app som visar nästkommande prov/inlämningar (tasklist). Men studierna skulle även bli roligare, teknik förgyller en tråkig lektion :)

Men skulle aldrig falla mig in att köpa en Apple-produkt, jag väntar på Android och en billigare och mer prisvärd surfplatta.

18. alexluthi

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte göra annat än att hålla med till 100%. Precis som du säger så har apple med bland annat sina tillbehör visat att de själva vet att iPad är långt ifrån en perfekt produkt och trots detta kommer de sälja miljontals enheter - It just works

19. alexluthi

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

20. jool

jool Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=665514&SL_SectionID=40040