iPhone 11 vs Huawei p30 - För video och bilder

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Pontiak, 19 aug 2020.

1. Pontiak

Pontiak Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Hej alla,

Det har inte ens gått ett år sedan jag köpte min Huawei P30, i tron om att jag skulle kunna börja spela in lite videos. Kameran är helt ok för att ta bilder, men för videos är jag allt annat än nöjd.

Nu ska jag gifta mig utomlands och kommer att filma lite, då familjen inte kommer vara här. Plus att det är en fin sak att ha i framtiden.

Jag har sneglat lite på iPhone 11 senaste dagarna och den ser mycket bra ut, både för video och foto.

Men jag är inte så bevandrad när det gäller telefoner och det är verkligen starka kontraster vad gäller recensioner och foruminlägg. Folk anklagar varandra och webbsidor för att vara antingen "köpta" eller vara "fanboys". På Youtube verkar en del recensioner använda sig av gimbals etc, för att förbättra videon. Så jag vet inte riktigt vem jag ska lita på. Swedroid verkar vara ett av de pålitligare ställena jag hittat.

Så vad säger ni, är det värt att punga ut 8000:- för en iPhone 11 och överge Huawei p30? Är video och bild mycket bättre på den telefonen? Har ni några erfarenheter av iPhone 11 överlag, är den pålitlig och "bra" att använda?

Jag spelar inga spel, utan använder den enbart till att läsa på nätet, skriva på WhatsApp/messenger, kolla mail och att ta bilder och spela in videos.

Tack på förhand.

2. Pontiak

Pontiak Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    ... Och ja, jag förstår att bara jag kan avgöra om det är värt 8 lakan. Men jag hör gärna erfarenheter och tankar kring de båda telefonernas kameror och användning.

3. Dejan195

Dejan195 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    245

MINA ENHETER

Har ingen av dessa telefoner men har testat dom och skulle säga för bilder går det att jämföra men video är iPhone bättre.

Kör själv med en iPhone Xs Max och tjejen en Huawei P20 PRO.

När det gäller bilder så kan jag själv säga att i vissa lägen så tar p20 bättre bilder, speciellt med nattläget.

Men när det gäller video så är min Xs Max mycket bättre. Du kan filma upp till 4k 60 fps och viden ser mycket bättre ut. Speciellt med Smart HDR vid 4k 30 fps.

Med iPhone 11 har du smart HDR vid 4k 60 fps så inga kompromisser där. Tror Huawei fortfarande är fast vid 4k 30fps och vet inte om stabilitetsfunktionen funkar i det läget på P30.

Pontiak gillar detta.
  4. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 133
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Om det är värt 8k för dig, det är svårt för oss och svara på. Det kan egentligen endast du svara på.
    Men Iphone 11 är en grymt pålitlig telefon. Och bra också. Med en grym kamera som är pålitlig i dom flesta situationer. Bra videodel också.
    Det finns ju skillnader mellan IOS och Android och vissa gillar IOS mer och vissa Android mer. Jag ser fördelar med båda.
    Du kan även sälja din P30 Pro så blir inte mellanskillnaden lika svettig.

Last edited: 19 aug 2020
    Pontiak och Fridensliljor gillar detta.