Enligt MacRumors så kommer iphone 14 eller vad den nu kommer heta i titanium för att bla att telefonen ska bli lättare. Report: iPhone 14 Pro Models to Feature Tougher Titanium Alloy Chassis Design
Jupp! Jag har inga som helst problem med själva storleken på 12 pro max egentligen, men vikten är fan inte ok på 12 pro ens! Så 12 mini är min daily nu . (Men har 12 pro max också för kameran och ljud och bild. Men skulle aldrig orka ha den som min primära )
Håller med helt och hållet att 12PM väger för mycket. Om dom skulle få bort 20-30g på vikten så vore Max modellerna ett solklart val för mig... Samtidigt så hade jag nog älskat att ha en Mini MEN hade haft sån batteriångest så har inte ens försökt mig på en
Jag nedgraderade nyligen från 12 Pro Max till 12 Pro enbart pga vikten. De nästan 50 grammen gör stor skillnad och bara nån vecka efter bytet mår axeln och nacken mycket bättre. Så ja, största modellen behöver komma ner runt 200 gram för att den ska vara aktuell för köp för min del.
Gick ned från 230 gram, till iPhone 12 på 164 gram. Säger som du, det märks! Velade mellan 12 pro & vanliga 12 i aluminium. Efter lite jämförelser i handen, så föll valet på 12:an i alu. Sådan vikt-detox mot den S21 U jag hade innan….! 12:an är verkligen min sweet-spot när det gäller storlek kontra vikten!!
Hade hoppats på USB-C uttag på åtminstone 14 Pro modellerna för riktigt snabb dataöverföring och trådad snabbladdning i nivå med topp Android modellerna. Lightning har gjort sitt tekniskt sett och det går inte få ut mer. Men tyvärr verkar det inte bli så: "Så blir Iphone 14"
Ryktas om att notchen försvinner och det blir ett avlångt hål istället: Leaked iPhone 14 Pro notchless display design is crazier than thought
Det blir lite kompromisser när man placerar kameran under AMOLED-panelen, så det ser rimligare ut med en sådan lösning. Dels blir det färre pixlar där kameran sitter, vilket syns rätt tydligt, och sedan presterar också kameran lite sämre vad det verkar. Passar bättre på mer nischade telefoner tror jag, som Galaxy Fold osv, där frontkameran kanske inte är lika viktig. Förr eller senare blir det förmodligen tillräckligt bra, men att det skulle ske redan i år är kanske inte så sannolikt.
Priserna kan öka rätt kraftigt för 14 Pro modellerna: Higher Apple iPhone 14 Pro and iPhone 14 Pro Max prices leak - PhoneArena
Som jag fattar det verkar Pro modellerna få USB C, medan de billigare varianterna ev, behåller Lightning.
Synd att minin verkar utgå. Storleksmässigt är den perfekt men avsaknaden av 120hz och lite "sämre" kamera gör att pro blir det självklara valet. Men om minin fortsätter och även får 120hz kan det bli väldigt intressant. Däremot tror jag inte att det blir usb c till pro och lightning till vanliga. Det skulle upplevas väldigt rörigt.
Lightning har kommit så långt efter rent tekniskt: USB-C vs. Lightning: Which One is Faster? Så jag undrar hur de gör? Vet inte om det går göra en Lightning version 2.0 med mer kapacitet. I så fall tycker jag det är dags för USB-C rakt av. Apple tjänar väl en del på sina MagSafe tillbehör och sånt som kan kompensera licenskostnader från Lightning kontakten.
En del tror att 14 serien blir en riktig storsäljare. Kanske den bästa någonsin för Apple. Känns som det är möjligt. Många parametrar som kan göra att det blir så: View: https://www.youtube.com/watch?v=izN3jLR_4HM
Det verkar bli först nästa år. Men om det blir så hoppas jag de använder den vanliga Power Delivery standarden och inte hittar på nåt eget: Proprietary USB-C fast charging was once a necessary evil, now it's just evil (androidauthority.com)
Alla Apples nuvarande USB-C laddare följer PD standarden. Osannolikt att dom skulle köra på annan lösning enbart för telefonerna