iPhone 15 lanseringspriser med abonnemang

Diskussion i 'iPhone 15-serien (2023)' startad av Cupcakes, 15 sept 2023.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hej!

Här tänkte jag försöka få ihop en sammanställning av priserna som operatörerna erbjuder nu vid förköpet som börjar idag. För att göra det enklare för mig kommer jag placera allt i prisordning, där lägst pris är högst upp och högst pris längst ner. Jag börjar även med Tele2, Telenor, Telia och Tre.

5G
    Exakt hur operatörerna har gjort skiljer sig lite här.
    Tele2 inkluderar 5G i alla abonnemang data dock begränsas hastigheten på alla utom det dyraste med obegränsad data.
    Telenor inkluderar 5G i sina abonnemang med 35GB data eller mer. Ingen hastighetsbegränsning.
    Telia har valt att inkludera 5G i alla sina abonnemang, dock med begränsad hastighet. Har du något av abonnemangen med obegränsad datamängd ingår 5G+, annars kostar det extra.
    Tre inkluderar 5G i alla sina abonnemang, hastigheten begränsas till 250Mbit/s. Går att köpa till full hastighet. I det obegränsade abonnemang där Apple One följer med, ingår även högsta hastigheten.

I sammanställningen nedan kommer jag inte att ta hänsyn till hastighet vid 5G - men jag kommer till en början bara att ta med abonnemang där 5G ingår.

Bindningstider
    Telenor, Tele2 och Telia har 24 månaders bindningstid för priserna nedan. Tre har ingen bindningstid. Delbetalningarna har jag valt på 24 månader för att det ska bli jämförbart.

Övriga tjänster
    I övrigt skiljer sig tjänsterna något hos operatörerna. Telenor har satsat mycket på att familjen ska känna sig trygg med deras Nätsäker där lite olika tjänster kring detta ingår. Telia har satsat mycket på underhållning där deras obegränsade abonnemang innehåller en blandning av C More, HBO och Netflix - oftast blir det billigare än att skaffa direkt från leverantören. Tre har ett abonnemang där Apple One följer med, det går även att köpa till - billigare än direkt från Apple.

iPhone 15

Bli medlem eller för att visa innehållet!

iPhone 15 Plus

iPhone 15 Pro

iPhone 15 Pro Max

Last edited: 15 sept 2023
    Puttesson, demonen, Derix och 6 andra gillar detta.
  2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Går snabbt att se att Tres priser i år igen är lägst med abonnemang, det är även de enda som inte har någon bindningstid i år. Jag har inte sett Telias priser än och inte alla Telenors - men de bör ligga högt, som vanligt.

Edit: Telias priser och hemsida blir för krångligt för att enkelt lägga in tycker jag. Abonnemangspriserna ser ut som följer:
    Obegränsad Premium, mån 1-6: 449kr/månad, sedan 729kr/månad
    Obegränsad C More & Netflix, mån 1-6 449kr/månad, sedan 669kr/månad
    Obegränsad C More & HBO, mån 1-6 449kr/månad, sedan 649kr/månad
    Obegränsad C More, mån 1-6 449kr/månad, sedan 609kr/månad
    40GB - 489kr/månad
    15GB - 389kr/månad

Till detta kommer då delbetalning av mobilen. iPhone 15 Pro ligger på 450kr/månad i 24 månader. Det gör att Obegränsad C More och iPhone 15 Pro i 24 månader landar på mån 1-6 899kr/månad, sedan 1059kr/månad.

Last edited: 15 sept 2023
    bernard, RBdyk och Derix gillar detta.