iPhone 4 ägare

Discussion in 'Desire HD' started by mr3giphone, Sep 28, 2010.

1. mr3giphone

mr3giphone Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är för närvarande iPhone 4 ägare men har funderat på att byta till Desiré HD. Någon som är på samma bana som jag.

2. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

här finns det nog inte några iphone ägare...

3. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker helt klart du ska byta. När man lessnat på spelen som finns till iphone så märker man att det inte är så kul längre. Utan spelen så hade nog inte iphone varit så populär.

HTC telefoner är mer öppna och roligare att använda om man inte vill spela så mycket. Utbudet på nytto appar är riktigt bra tycker jag. Enkelt att föra över film,musik. Bara klipp,klistra. Ladda ner spel,film diirekt från nätet å använd direkt.

Har haft en 3gs å tyckte den var skit bra i början då allt var nytt och man testade alla spel. Sedan då man ledsnade på det så började man märka hur låst den är vid surr,film, fil hantering. Och Itunes vilket skit program.

4. ynischa

ynischa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jah håller med bd85. Jag har haft en iphone 3g i mer än 2 år nu och har faktiskt tröttnat på operativsystemet, det känns så begränsat vilket det också är. Har pillat på en kompis desire och blev kär direkt. Widgets måste vara guld att ha. Har bestämt mig för att köpa Desire HD och jag längtar tills jag har fått den så vi kan mysa tillsammans.

carleman likes this.
  5. mr3giphone

MINA ENHETER

Inte mycket att säga. Du skrev vad jag tänkte. Tack

6. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    haft en iphone 4 ett par månader nu, bytte från nexus one.
    men nu är det dags för en desire hd :)

7. mr3giphone

MINA ENHETER

La en beställning på katching. Hoppas man inte kommer ångra sig, ut med iphonen på tradera.

8. drhp

drhp Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade en HTC Desire förut. Om inte batteritiden ä bättre på HD så kommer du bli besviken . Den är mer än dubbelt så bra på Iphonen.
    Men o andrasidan är Android system bättre.

9. mr3giphone

MINA ENHETER

Laddar iphonen varje dag. Så om de är lika på den så är de ok för mig.

10. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Fördelen med iPhone är att man verkar kunna få ut samma som man köpte den för när man säljer den :)

11. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Att iPhone skulle ha dubbelt så bättre batteri än Desire kan jag verkligen inte hålla med om. Jag hade en 3GS innan och den fick jag seriöst ladda Varje kväll annars dog den, det var nästan så man inte kunde koppla ur den från laddaren på morgonen och dra ut på kvällen utan att behöva ladda den igen.

Med min Desire så kan jag lyssna på musik, smsa, ringa och surfa i två dagar utan några som helst problem och då ligger jag på runt 10% kvar på andra kvällen. Skulle jag gjort så med min iPhone så skulle den varit död för länge sen :P

Det kan ju dock ha med hur man behandlar batteriet också, laddar man den hela tiden så blir ju klart batteriet sämre med tiden men min iPhone var inte så gammal och jag laddade den enbart när det var några procent kvar.

EDIT:

Sen ett plus med Android telefoner, de flesta tror jag!?, är att man kan plocka ut batteriet och byta det. Så har man ett extra som alltid är full-laddat med sig när man ska åka långt så har man den alltid laddad :) vilket man inte kan med iPhone :P

12. AndreasA88

AndreasA88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Joho då. :) Jag äger för tillfället en iPhone 3G men är väldigt sugen på att köpa en Androidlur istället. Min iPhone har blivit aningen seg efter IOS4 och jag känner inte att iPhone 4 erbjuder så mycket nytt (som har betydelse för mig) utöver snabbare hårdvara.

Har även tröttnat lite på begränsningarna i iOS, speciellt hur begränsade möjligheter man har för att anpassa sin telefon. Att man måste ha alla apps på homescreen blir lite jobbigt när man har 40+ apps. Iofs kan man använda spotlight för att söka, vilket jag ofta gör men det känns inte riktigt optimalt. Man kan använda sig av mappar också, men de är begränsade till att innehålla max 12 apps och det blir jävla svårt att få till någon logisk struktur på det hela när det handlar om så många apps. Den idiotiska gränsen på max 12 apps per mapp gör att jag måste ha två olika för mina spel. :(

Det jag saknar mest är nog ändå Widgets, det känns som det skulle göra allt mycket enklare. Snabb tillgång till saker som SMS-konversationer, mail, kalender och framförallt till att stänga av och på saker som bluetooth, wifi osv.Om vi säger att jag till exempel lyssnar på musik via mitt bluetooth headset på min iPhone och ska stänga av när jag är klar, så måste jag gå följande väg ->Homescreen->Inställningar->Allmänt->Bluetooth->Slå av. Notifieringssystemet i Android verkar även bra mycket bättre än det i iPhone också.

Har testat att jailbreaka iPhonen och visst det blev bra mycket bättre på många punkter, men fy fan för Cydia, en jävla mardröm att använda. Många apps fungerade halvdant och telefonen blev SEG som fasen. Att navigera runt och att installera apps tog en evighet. Som jag ser det är största fördelen med iphone i dagsläget appstore. Visserligen är apparna mycket mer begränsade när det gäller vad de får göra, men de är bra många fler och håller generellt högre kvalite än de i android market (av det jag har sett). Förhoppningsvis blir det lite bättre nu när paid apps kommer till fler länder.

13. v33nom

v33nom Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

här har du en till:D jag hade oxå en iphone 4 men lessnade på apple pga att iphone 3g,3gs och 4 är nästan likadana, ingen större skillnad på mjukvaran,
    och nu när jag har kört min htc desire hd i ett par veckor kan jag inte säga annat än att jag är jävligt nöjd, med både market och upplägget på android :)

14. Nfskillen

Nfskillen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Batteritiden blir bättre och bättre.
    Håller 2 dagar om man spelar lite messar och ringer :)

15. Everwhite

Everwhite Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är faktiskt på samma bana som dig, dock funderar jag inte, jag ska byta nu i månaden här. längtar något fruktansvärt!

16. firstchoice

firstchoice Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hur ofta bytar ni egentligen mobil? :)
    jag bytte precis ut min 4-5 år gamla Sony Ericsson k608i, med en Desire HD
    nöjd med valet!

17. atari

atari Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

jag byter nog varannat år men frångick det iår och ersatte min nokia n900 med DHD'n. hade nokian i bara 1år. Sparar lurarna och har som reserv om det skulle knipa.

//A

18. Mubaslat

Mubaslat Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en Desire HD!.. Sitter även med en Iphone4 här och i mina ögon är Htc:n otroligt mycket bättre..
    Gillar inte hur låst man är på Iphonen, även om man nu jailbreakat så är htc:n överlägsen..

/ Anders

19. hock

hock Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har enbart kört iphones i över 3 år... tröttnade rejält och skaffade desire HD för nån månad sen. Har inte ångrat mig :)

Last edited: Jan 5, 2011
  20. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

but BE AWARE!!! om du går till en 4.3" skärm så kan det kännas tråkigt att gå tillbaka till något mindre sen :P