Iphone 4 billigare ?

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by hussseein, Aug 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har svårt att fatta att iphone 4 är billigare än sgs? enligt tele2 betalar man 289 med 1gb sur . 200 för mobilen och 89 för abb i månaden.1 kr kontant. Sgs kostar å andra sidan 249 kontant sedan 200 i månaden för tele, 49 för abb och 69 för 1gb surf? Hur kan det vara så? och varför snackar alla om att iphone är så dyr ? är det jag som har fattat allting fel eller ? plus att iphone är 16gb och sgs bara 8. Man får även bumper gratis för ip. snälla säg att jag har fel!:cool:

2. supermario

supermario Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

kontantpriset är väl snäppet högre på iPhone än på SGS. Visst att man kan få en abbonemangslösning billigare.

Sen med tanke på att SGS är bättre än iPhone så kanske det inte är så konstigt? ;)

3. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    ja, detta är ett androidforum inget iphone har 8gb mer gnällplank.

4. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
  5. la-.-bamba

la-.-bamba Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Som vanligt kan man inte jämföra abbonemang med kontantpris..

6. Ult

Ult Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Köp en då tror de flesta här har börjat ledsna lite på ditt gnäll.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

7. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

SGS finns som 8gb och 16gb. Sedan så kan du montera SD kort för kanske totalt 40gb?

Det är hypen kring iphone som skapar detta. Köper man telefonen löst kostar den ca 6500 till 7000 kr för 16gb iphone 4. Det är 1500 kr mer än SGS kostar löst.
    Apple spelar ut operatörerna mot varandra. Detta gör att när tele2 säljer en SGS med abb så blir det vinns på både telefonen och abbonemanget. De kanske köper den för 4000 kr och säljer den med av betalning för 5000 kr (förhöjd månadsavgift kallas det). Sedan lägger de på ett normalt abonnemang ovanpå detta.

Men Apple kom till Tele2 och sa: "ok - ni får sälja ip4 men ni får inte ta någon vinst på telefonen. Köper ni 100 000 st så får ni inköpspriset 6000 kr /st och ni SKA då sälja telefonen för 6000 kr /st till kunden. Men ni kommer att tjäna på detta på att kunden surfar och köper tjänster osv,"

Sanningen är den att iphonen har riktigt subvention av operatörerna men Android telefoner har inte det. Surt men sant.

8. RaketRobert

RaketRobert Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Alltså nu börjar jag också ledsna på dessa jämförelser. Bara för att prisskillnaden mellan dessa lurar minskar så börjar folk att skriva massa gojja. Man undrar ju om många innerst inne egentligen ville ha en iphone från början men var så jävla dumsnåla och köpte en billigare "variant" bara för att spara några hundra men att de nu börjar ångra sig ? Så verkar det nästan vara tycker jag, är jag ensam eller ligger det något i det? Telefonerna är ju ljusår i från varandra (android vs ios).

Det är som gå och tveka mellan att köpa en John Deere (traktor) för 1 miljon eller köpa en Porsche 997 för samma summa. Ett val som borde vara ganska enkelt om man ser över behovet av traktor vs sportbil. Behöver man en traktor för att man är lantbrukare köper man ju inte en porsche som inte ens kommer ta sig ut på åkern bara för att den är några tusenlappar billigare.

Vill man ha en ren musikmobil som är avancerad trots ett enkelt gränssnitt men med relativt få inställningsmöjligheter köper man en iphone.

Gillar man å andra sidan att pilla med olika romar, root, launcher pro, ändra inställnignar osv osv så köper man en androidmobil!

Ser folk inte över sina behov innan de köper saker? Själv lusläser man varenda jävla recension så det är solklart vilken man vill ha innan man slår till.

9. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Operatör:
    SMART
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Vill inte ha iFån 4 hur bra den än vore, gillar inte affärsmetoderna och stilen som Hr Jobs och hans klanmedlemmar har.

Thread Status:
Not open for further replies.