Övrigt: Iphone 4S härmar en av våra features (battery drain)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av PatrikS, 29 okt 2011.

1. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Zerge och SamDroid gillar detta.
  2. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Jag hatar skitföretaget apple och har alltid gjort det sen jag testade mac första gången. Men jag tycker hela grejen med "den är en kopia av den " är ganska löjlig. Föga förvånande att Apple startade det med. Steve Jobs tyckte ju att android är en "stulen produkt" trots att han själv snott allt till iPhone och mac med för den delen.

Janne303 gillar detta.
  3. JoeH

JoeH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Snott och snott.

Det roliga är faktiskt att många var på gång med just en "iphone" när den första släpptes, skillnaden är bara att Apple är ett företag som tar patent på en lösning.

Sen att fula sig med att ta patent på en lösning som faktiskt används av nästan alla, såg ju att dom fått patentet på att låsa upp telefonen med ett svep från vänster till höger.

Gäller inte reglerna om att tekniken ska vara rätt oanvänd och särskilt känd för att klassas som ett patent?

Appstore namnet försöker dom ju ta patent på?
    Patent på ordet Butik är helt åt helvete och gör att jag faktiskt vill spotta på jobs punkt.

Dom har ju fan patent på en riktigt jävla bra lösning för batterier som kan lagra runt 50% mer energi men slutat forska på det då det vart för dyrt.
    Alltså är det så att dom hoppas att någon ska komma på en tekniskt lösning och sen när det kommer närmare så vill apple ha en del av kakan.