iPhone 6 vs S7

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by stoff, Sep 11, 2016.

1. stoff

stoff Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Hepp! Blivit sugen på Android igen. Hade Sony Xperia Z3 Compact okt-dec 2014. Innan dess iPhone 4S i två omgångar sedan 2012 och efter iPhone 6 till idag.

Samsung Galaxy S7 verkar nice, men tänkte kolla här om någon annan gjort/gjorde bytet från iPhone till S7 och vilka för/nackdelar reagerar man på i första hand? Visserligen individuellt men rent allmänt om det finns nåt. Hur står sig S7 idag jämfört med övriga Androidsortimentet?

Ännu inte klämt och känt på en S7 utan bara kollat youtube och andra länkar.

2. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

S7 är svårslagen. Det som utmärker Samsung förutom hårdvaran och kvalitet, är ju Samsungs Launcher som ju är lite egen. Om man gillar det är ju bara smak och tycke. Själv föredrar jag Cyanogen OS framför både Samsungs Touch Wis och iOS.

3. dick.carlsson

dick.carlsson Baby Droid Medlem

Bytte från 6:an till S7 Edge och har aldrig ångrat mig. Bättre skärm, snabbare processor, bättre batteritid, plats för SD-kort där man placera vissa program och data och därmed spara på det interna minnet. Och inte minst en superbra kamera.

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Har både 6S och en S7. Gillar båda telefonerna. Skulle jag bli tvingad att välja mellan dom är jag mer osäker faktiskt. IPhonen upplever jag som stabilare med bättre batteri och alltid bra flyt. På något sätt är det som att det är bättre harmoni i IPhonen. S7:an är ju roligare då man kan göra den mer personlig med widgets som passar en ( även om IOS också är på väg dit men inte lika bra). Jag har svårt att säga vilken som är bäst, båda är bra men på olika sätt. Det handlar nog mest om tycke o smak skulle jag avslutade att säga.

Timpppa likes this.
  5. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    En bra recension av båda. Håller med till 100%!

6. Bohz

Bohz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett par andra saker som skiljer är ju att S7 är vattentät (IP68 certifierad) och att Samsung har OLED (amoled) skärmar istället för LCD (TFT?).
    Förutom tekniska förkortningar tycker jag att det alltid har gett ett övertag för samsung när det gäller skärpa och kontrast på sina skärmar.

S7 använder detta för en ny funktion som heter display always on (eller något liknande) som gör att några fåtal pixlar alltid är tända och visar klicka och datum t.ex.
    Jag har inte stängt av det än på min S7, tycker det är en trevlig funktion även om den inte är nödvändig.

Samtidigt har ju inte S7 något som 3D Touch som finns på iphone. Aldrig haft så där kan jag inte uttala mig.

Sedan har vi lagring, där har S7 bara 32 gig, men som tur är kan du köpa till ett minne kort och aktivera Google adaptable storage, så kortet blir som intern lagring.

Kameran har optisk stabilisator, samt bättre foto möjligheter i mörka miljöer.
    Samt snabb start av kameran, värt mycket för att inte missa ett foto tillfälle tycker jag.

Jag har inte rotat telefonen, men jag har bytt launcher och kör med Nova launcher. Samt Tasker hjälper mig med ett par saker som jag stör mig på i Android/Samsung också.

Ja du kan läsa mer här:
    http://www.trustedreviews.com/opinions/samsung-galaxy-s7-vs-iphone-6s

7. Bohz

Bohz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

8. stoff

stoff Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Kommer bli svårt att göra ett byte. Känns som Samsung glömmer lite vad gäller hållbarheten, glasbaksida? Var samma sak på min Z3 Compact som bara fick stanna 2 månader. Jag gillar inte att gömma telefonen i stora fodral.

En annan jag tittar på är Sony igen. Men nya X Compact verkar vara ett steg bak ist för fram. Med plastigt yttre och inte vattentät.

Nexus/Pixel kommer om ca en månad, får se hur den blir. Kanske blir en iPhone 7 ändå. Tycker inte det finns nån wow-Android på marknaden just idag.

Men, som sagt i post 1, ännu inte klämt. Bara läst och tittat. Skulle vara kul att testa Android igen.

9. Tusuki

Tusuki Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Telefon 2:
    IPhone 13 Pro, OnePlus 7
    håller med dig där med att det inte finns någon wow-android telefon, den närmaste är väl OP3. Hoppas verkligen Pixel/Nexus blir något stort. Är grymt sugen att uppgradera just nu.

10. stoff

stoff Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Nu har jag klämt en del på S7an. Och jag måste säga att jag diggar den. Ska klämma lite till så kan det nog bli så att man är tillbaka på Android.

11. Bohz

Bohz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett par saker till som jag uppskattar med S7 jämfört med vad jag vet om 6s är snabb-laddning samt trådlös laddning.
    NFC också.

12. chraist

chraist Replicant Staff Member

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Jag kommer tillåta denna tråden OM ni håller er till topic! Detta gäller telefonerna iphone 6 kontra samsung galaxy s7. Android vs ios passar absolut inte att "kriga" om.

Vänlig varning redan nu med andra ord!