Diskussion: Iphone batteri/storlek

Diskussion i 'Allmänt' startad av eastbound, 26 mar 2023.

  1. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 513
    Mottagna gillanden:
    2 774

    MINA ENHETER

    En fundering, har ingen koll på fysisk storlek på batterier kontra kapacitet.
    Men, vad beror det på att iPhones har sämre kapacitet i sina mobiler kontra andra mobiler som är i samma storlek? Kan ju skilja ganska mycket oftast. Är ju inte så att det är massa onödig luft innanför skalet . Apple hade ju i mina tankar kunnat utöka batteritiden nåt oerhört om dom använde ett större batteri. Kan ju omöjligt vara så att Apple designar innanmätet så mycket sämre än konkurrenterna.
     
  2. Becs9310

    Becs9310 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2023
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Lite skumt är det ju, men att de ändå har bättre batteritid än Androidlurar med större batterier är ett bra bevis på ett OS och hårdvara som är mer energieffektivt.
     
  3. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 513
    Mottagna gillanden:
    2 774

    MINA ENHETER

    Jo det är jag med på,att iOS lirar bra med deras hårdvara, men dom borde kunna äga batteritiden totalt,vilket dom inte gör riktigt.
     
  4. Becs9310

    Becs9310 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2023
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Helt sant. Lite konstigt är det att de inte tagit sig upp i 5000mAh ännu.o_O
     
  5. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 513
    Mottagna gillanden:
    2 774

    MINA ENHETER

    Verkligen märkligt
     
    Becs9310 gillar detta.
  6. nDre

    nDre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    475
    Mottagna gillanden:
    778

    MINA ENHETER

    Eller Apple kanske ökar batteriet långsammare än konturerna. Apples stora kundkrets bryr sig inte om antalet mAh däremot år efter år kan de hävda att de har nu ökat. Den bästa iPhone ever!
    Jag tycker att Apple är ändå smart från en business perspektiv. Hade de kunnat vara lite mer innovativa och släppa verkligen något nytt som ingen annan har gjort innan? Utan tvekan. Men frågan är varför ska de göra det? Folk köper ändå. Så enkelt är det. Har tappat lite den tanken att de äger HW o SW så de är bästa efter att 14Pro har sämre batteritid än 13Pro hade. (haft både mobil).
     
  7. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 513
    Mottagna gillanden:
    2 774

    MINA ENHETER

    Så om man skall hårddra det så är apple smarta men samtidigt så dumförklarar dom användarna en aning..men ja..dom gör ok mobiler trots ett stelt os, men jäklar vad dom mjölkar kan jag tycka. Detta är ju ett exempel om det nu är så.