Fråga: iPhone emoji i hela systemet?

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Supras9, 23 mar 2013.

1. Supras9

Supras9 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Har precis fått hem min nalle, den hämtades ut igår! Och den är alldeles fantastisk, nästan för bra för att vara sant. Är galet nöjd med allt, speciellt stamina-mode som gör att den inte drar ett skit när skärmen är stängd. Alldeles strålande!

Dock så har jag försökt få tag på någon svensk guide där man kan roota in nån fil som gör att man kan se iPhones emoji-smileys över hela systemet (kan endast se via chompSMS just nu) men inte hittat något. Så jag tänkte faktiskt fråga er detta! :)

Finns det någon möjlighet att få in dessa smileys över hela systemet? Så man har det inbakat i något tagentbord, för att smidigt kunna se och göra dessa smileys på instagram, kik, twitter etc.

Mvh

2. keyhan

keyhan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så vitt jag förstått så är emoji standard och 4.2 version av android supportrar det. D.v.s att när sony släpper nästa uppdatering kommer du att kunna köra emoji native

3. Supras9

Supras9 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp jag har fula svart-vita emoji smileys istället för de färgglada som finns på iphone. Jaha, låter nice om vi med android med kommer kunna använda det! :D

4. keyhan

keyhan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sony kanske borde förbättra.

Eftersom olika tillverkare sätter sin egen prägel på ögongodis i Android så brukar Google hålla tillbaka med bling bling (tänk på mjukvaruknapparna f.o.m ICS). Det är nog Sony som borde se till att skapa sexiga emojis som de gjorde med mjukvaruknapparna.