iPhone hörlurar till Android?

Diskussion i 'Hörlurar' startad av PatricF, 28 maj 2010.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjena,

Jag satt och funderade lite på om det går att modda Linux kärnan så man kan använda sig utav iPhonehörlurarna, alltså kontrollen som sitter på den så man kan pausa, byta låt etc!?

Är det någon som vet om det finns någon som har testat detta eller om det är "omöjligt"?

2. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har läst ett par inlägg om att de flesta funktioner (åtminstone svara, play pause) funkar out of the box på Android.

3. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Skumt, när jag testade så fungerade inget alls :(

4. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Mina Apple in-ear funkar, men tyvärr funkar inte volymkontrollen.

5. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Kanske får testa igen när jag kommer hem då. Jag hade kanske inte den itryckt tillräckligt eller något.. Men det skulle varit riktigt bra om den fungerade precis som på iPhone, alltså ett klick paus/play, två klick nästa, tre klick förra, sen skruva upp och ner som vanligt :) vet någon om det går att hacka sig till?

6. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Android är ju visserligen open source, så det är nog teoretiskt möjligt att lära det att tolka hårdvarusignaler på ett visst sätt. Kräver dock root och moddad installation. Problemet är att iPhone definitivt inte är open source, så hur tar du reda på vilka signaler du är ute efter från hörlurarna? Låter som ett projekt större än värdet av resultatet, åtminstone är det min spontana tanke.

7. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag testade precis med ett par iPhone-hörlurar och det fungerade nu.. lite skumt, förra gången jag testade så fungerade det inte alls:D
    Det är precis som dom fungerar på iPhone, ett klick play/pause, två klick nästa, tre klick förra. Det enda som inte fungerar är skruva upp/ner vilket skulle varit riktigt bra om det gick att hacka sig till på något vis!? :D

8. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Micken fungerar inte på de nya iPhone-lurarna. De lurar som har volymkontrollknappar. Däremot fungerar micken bra med den äldre generationen som bara har en enda knapp.

9. Joppeflopp

Joppeflopp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Jag använder in-ear lurar från iPod till min Nexus. De har volymkontroll samt en knapp i mitten och mikrofonen fungerar precis som den ska. Ringer det är det bara att trycka i mitten och börja snacka. :)

10. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Olika telefontillverkare använder olika polarisering i hörlurskontakten. Apple har gått ifrån standarden och jag tror HTC har valt att göra som Apple. Samsung och Nokia kan t.ex. inte använda iphone-lurar.

11. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Heron kan i alla fall inte använda nya lurarna. För de resterande HTC-telefonerna så kanske det däremot ser annorlunda ut.

12. roadrun

roadrun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nån som har testat om Apple-lurarna funkar med en HTC Desire? Tycker jag har läst att de ska funka förutom volymkontrollen...?