Fråga: iPhone/iPad till samsung smart tv

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av mange76, 6 dec 2016.

1. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 462
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Har funderingar på att köpa ny tv. Min nuvarande tv börjar bli tråkig då den saknar smart tv och 4K. Använder chromecast som fungerar ypperligt tillsammans med mina iOS enheter. Då till min fråga...

Om jag skaffar en bra tv, tex en samsung eller en lg med en bra smart tv inbyggd. Behöver jag då min chromecast? Kan en iOS spegla till en smart tv? Tex om jag vill köra viaplay från min iPhone, kan en smart tv ta emot detta från en iPhone?

Kompisen har ju en galaxy s7 och en samsung smart tv. Tv:n kan ju då spegla telefonen. Men hur göra med en iPhone?

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Både ja och nej.

Streamingteknologin till Samsungs smart-tv heter Samsung AllShare, vilket appar behöver ha implementerat för att kunna streama. Chromecast är ju ett annat alternativ liksom.

Vet inte hur Samsung AllShare fungerar tillsammans med en iPhone, men kan inte tänka mig att de är speciellt kompatibla med varandra när de handlar om streaming, då de är stora konkurrenter.

3. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 462
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Misstänkte att det inte skulle vara helt problemfritt.

En modern smart tv har iof de flesta vanliga apparna man behöver kanske...men en sån sak som att få upp sina foton/filmklipp på tvn vore trevligt. Finns iof Apple tv men skulle gärna slippa alla extra prylar.