Jag har precis köpt en SGS3 och är mycket nöjd. HOX är också en sjysst telefon, känt på den lite granna. HOX är mer välbyggd, lite bättre kvalitétskänsla och skärmen anses vara lite vassare. HOX har en lcd variant och kanske kan vara bättre om du t.ex. är fotograf och vill kunna visa bilder med lite bättre färgåtergivning (jag är själv delvis fotograf och detta är väl den enda punkten där jag känner att HOX kanske hade varit ett bättre val för mig). MEN, skärmen på SGS3 är också helt fantastisk, jag kommer från en gammal HTC Legend och kan sitta i timmar och stirra på den nya skärmen. På SGS3 så finns några skärmprofiler, jag har valt "naturlig" vilket ger mycket mer naturliga färger, man (jag) blir lätt trött på de översatuerade färgerna annars. Annars gillar jag OLED, känner att det är framtiden, dessutom så går det att spara batteri genom att köra mörka bakgrunder, något som inte gör någon skillnad med LCD-tech. Tycker SGS3 känns smidigare i handen, lättare och rundare, den känns inte så stor som den egentligen är. Faktum är att SGS2 känns otympligare i handen (även om den egentligen är mindre). HOX verkar ha en något bättre kamera också, samt att den inte processar bilderna lika hårt vilket gör att mer information finns kvar i bilderna. Detta kan vara bra om man vill göra något mer med bilderna, men det förutsätter ofta att man efterbehandlar dem vilket man i ärlighetens namn sällan gör med mobilbilder. Bilderna från SGS3 är helt ok, bättre än de flesta tidigare mobiler från diverse tillverkare (undantag nokia). Tror du kommer bli nöjd med vilken du än väljer, försök känna lite på dem och se vilken som är rätt för dig. Vad gäller utseendet så går mycket att konfigurera som många har påpekat. SGS3 verkar ha udden om man läser recensioner och jag kan personligen varmt rekommendera den. Ska träffa lite vänner i helgen som varit applefanatiker i 15 år, ser fram emot att visa dem hur en _bra_ mobil fungerar (för en gångs skull) 
EDIT: ooh, ett par saker till. HOX har ingen slot för microSD vilket är lite synd. I SGS3 är det inga problem att stoppa in minne, något som jag tycker är trevligt och som man som konsument gärna får stödja.
En nackdel med SGS3 (vet inte hur det är med HOX) är att det endast går att koppla in den till dator med MTP och alltså inte med det traditionella "mass-lagringsenhet". Detta stöds inte så bra av något operativsystem egentligen i dagsläget, har rätt stora problem att få igång det i Linux just nu. Men detta ska nog inte vara ett problem på sikt, men kan vara bra att känna till. Sen går det förstås utmärkt att föra över saker via nätverk, wifi går ruggigt snabbt på SGS3
Last edited: 11 juni 2012