Iphone ws Andoid spel?

Diskussion i 'Spel' startad av Zebo, 3 jan 2012.

1. Zebo

Zebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har en so Arc och är rätt nöjd med luren,men om nått år eller så tänker jag uppgradera..
    Frågan är eftersom jag älskar att spela och jo det fins spel jag fastnat för ex Dungeonhunter 1 samt Traphunter lagom mycket pickande med fingrana för min del.
    Många spel från Gameloft's sida är ju inte kompatibla med min lur bla Dungeonhunter 2 som jag väldigt gärna skulle vilja spela.
    Och när jag läser speltrådarna för androidenheter så käns det som alla telefoner är inte kompatibla med alla spel??? en iphone verkar ju vara bättre som spelmaskin förutom den pyttelilla skärmen :(
    Vad har ni för vana/känsla av just er telefon's kompabilitet när det gäller mobilspel?

Mvh/Zebo

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

iphone springer i cirklar runt android när det gäller spel änsålänge så är det bara.. det handlar nog inte så mycekt om att man inte kan göra grymma spel utan mer om kundernas vilja att betala samt att det är knöligare att utveckla för en större bas kunder som inte alla har highend-lurar... iphone kommer garanterat alltid ha bättre spel överlag det är iag jag övertygad om. jag gillar dock att vara negativ ;)

Zebo gillar detta.
  3. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo jag håller med, jag gav bort min LG Optimus 2x till frugan och köpte en Iphone 4s. Jäkla skillnad när det gäller spelprestanda och många många fler spel att välja på än jag hade på Android tyvärr.

Lirar Gangstar Rio som satan och det är inte släppt än till Android men släpptes för några månader sen till IOS.

Zebo gillar detta.
  4. JonteeU

JonteeU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

MYCKET bättre utbud samt grafik på en ajfån, skulle dock ha kvar en android istället för att byta till en ajfån! :)

Zebo gillar detta.
  5. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Är en inbiten droidfan no doubt men skulle aldrig ha en ios pryl som mitt första val av telefon MEN jag kom över en ipad 1 32gb 3g för 1500 och iom det så har mitt mobila spelande på min sgs2 nästan helt avtagit. Spelen är nästan alltid mycket bättre även dom som finns till båda platformarna. Och det smärtar i mitt hjärta när jag skriver att när ipaden ger upp så blir det en ny utan tvekan

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Zebo gillar detta.
  6. Bostrom

Bostrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tror det kommer bli en klar förbättring på spelfronten hos Android de kommande åren, i och med den takt antalet användare växer med just nu.

Zebo gillar detta.
  7. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Håller med, verkar som om IOS har mycket bättre "lagligt" utbud.
    Däremot så knäcker ju Android IOS när det gäller emulatorer.
    Älskar gamla SCUMMVM spel och dödat många timmar på det i min android.
    Överlag är jag ingen fan av actionspel på telefon då kontrollerna suger så, så känner inte att jag missar så många spel från IOS.

Vad finns det för bra äventyrspel el strategispel på IOS som ej finns på android? Jag ger inte mkt för klassiska mobilspel som angry bird etc. Vill ha "riktiga" spel.

Zebo gillar detta.
  8. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Tilläggas kan väl att ios inte är lika uppdelat som android med sina 1000 modeller därav lättare för utvecklare att släppa spel osv.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Zebo gillar detta.