Tele2; Hej och välkommen till
Tele2! Du pratar med ******. Vad kan jag hjälpa till med?
Jag; Hejsan ******. Mitt namn är ****** och jag har lite frågor till dig. Nu är det så här att jag använder erat mobila surfnät (Sweden 3G) med mitt abonnemang "Medium Surf". Men den tycks ändra sig från "Sweden 3G" till "IQ" och det är inte 3G vad jag uppfattat så allting går riktigt segt och ibland inte alls. Vad jag förstått så är "IQ" erat dotterbolag? Det enda sättet att undvika att den ansluter till "IQ" och konstant använda erat 3G nät är att ställa in att den bara använder "WCDMA" istället för "GSM" men då får jag dålig mottagning istället.
Min fråga är väl, skulle ni kunna stänga av att den ansluter till "IQ" nätet eller finns det någon annat jag kan göra? Vill konstant ha min 3G uppkoppling eftersom det praktiskt taget är omöjligt att surfa under IQ. Och det är inte så att jag inte kan få 3G när den byter till IQ, för jag har testat och 3G funkar finfint.
Tele2; Hejsan ******, mja IQ visar att det är 2G-nätet, vilket är den operatörslogga som de en del telefoner visar när det är GSM, men
Comviq är en del av
Tele2, det är vårt varumärke för kontantkort
Vi har ingen möjlighet att stänga av det utan det är i telefonen som du kan göra det på precis det sättet du har gjort
Jag; Okeyokey. Får fortsätta ha den på det då.
Tele2; Ja det är det som gäller i så fall
Jag; Det var allt jag hade för denna gång

Tack för din hjälp.
Click to expand...