Irriterande beteende av facebook och yahoo

Diskussion i 'Allmänt' startad av retroflex, 24 sept 2013.

1. retroflex

retroflex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis bytt från en S3 till en S4 active och det har dykt upp två saker som verkligen irriterar mig...

Varje gång jag sätter på telefonen visslar det till och jag får en notifikation från facebook som säger "logga in för att synkronisera program". Jag har stängt av alla notifikationer i FB-appen men det hjälper inte.

Sen har spammail börjat dyka upp i inboxen på min yahoomail. Det gjorde det inte på min förra telefon. Jag kör med standard-mailappen.

Är det nån som har en lösning på det här?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Har du provat att logga in i Facebook? Det borde ju lösa problemet. Om du inte använder Facebook så avinstallera eller gör disable på appen.

Spam till din inbox Yahoo har inte något med telefonen att göra utan det är ju spamfiltret hos Yahoo som tar hand om det. Kolla där.

3. retroflex

retroflex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret! Har provat att logga in på FB istället för appen så får vi se om det hjälpte. Jag vill ha kvar appen för jag använder den ibland.

Det där med yahoo är skumt. I en browser funkar spam som det ska, det kommer in i en egen mapp. På min gamla telefon likaså. Men den nya har bestämt sig för att de ska visas i inboxen.