Irriterande wifi problem efter uppdatering.

Discussion in 'Hero' started by wiz600, Jun 23, 2010.

1. wiz600

wiz600 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett irriterande wifiproblem efter uppdatering till 2.73.405.94.
    Förut funkade wifi klockrent när jag använde det hemma (router thomson telia smart...hrmmmm nåja). Nu vill inte telefonen logga in på wifi, det står frånkopplad hela tiden. Jag har startat om routern och även provat att byta kanal (tips från forumet). Likadant varje gång när routern startat om så hittar telefonen nätverket men efter ett tag så ...... frånkopplad. Några tips???

2. barbabenny

barbabenny Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kopplar den ifrån när du håller på med telefonen (surfar etc.)? Eller är det när den legat oanvänd ett tag? Är det när du inte använt den så är det troligtvis sleepinställningarna för wifi som har ändrats.

3. wiz600

MINA ENHETER

Hade inställt på ... När skärmen är avstängd, vad ska jag ändra till?

4. barbabenny

barbabenny Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det beror ju på hur du vill ha det, det finns ju "aldrig". Men för mig så drar wifi väldigt mycket batteri så jag har den på "när skärmen är avstängd".

Du ställer in när du vill att wifi ska kopplas ur helt enkelt.

Last edited: Jun 23, 2010
  5. wiz600

MINA ENHETER

Det funkade ju helt klart innan uppdateringen för mig. Det verkar som det är något annat som är knas.....

6. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom jag inte längre kör 1.5 så vet jag inte om liknande funktionalitet finns i den, men i 2.1 finns i alla fall följande inställning som kan vara värd att kolla på (om du har den) : Wireless & networks -> Wi-Fi settings -> tryck på meny-knappen -> Advanced -> Wi-Fi sleep policy.

Kan också vara intressant att kolla på: Wireless & networks -> Mobile networks -> Enable always-on mobile data