Irriternade inställning på min SGS musikspelare

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av timoat, 5 dec 2010.

1. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tjenare allihopa, har haft min SGS sen i augusti, gilar den överlag men kan inte säga att jag är superglad för den. Att jag fortfarande inte kan ansluta till kies, och att man måste sitta o hålla på med lagfix o annat skit är irriterande som fn.

Jag har ett irritationsmoment som ni kanske kan hjälpa mig med dock, det angår musikspelaren. Den har inte continuous play, om man hoppar en låt framåt eller bakåt måste trycka in play en gång till för att låten ska starta igen.Nån som har koll på det? Kanske bara nån inställning nånstans, men jag har kikat runt, tryck in A, A med pil och A med cirkel pilar, inget hjälper. Är det bara jag som har detta "problem"?

MVH Tim

2. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Din spelare beter sig inte som min om jag förstår din beskrivning rätt. Hoppar jag fram en låt så spelar den vidare automatiskt, oavsett inställning. Nåt är fel med hur du gör eller med hur spelaren beter sig.

Men pröva "Power amp" från market i stället. Den är snabbare och bättre på alla sätt, större variationsmöjligheter, bättre eq (custom tio band + två extra rattar) valmöjlighet mellan folderbrowser och "vanlig" efter "genre", "artist" etc, osv osv.

Intressant dethär med lagfix som alla håller på med. Jag har tre widgets öppna och tre hemskärmar, och lider sällan av lagg. Händer någon sekund då och då. det är förstås helt medvetet som Samsung har valt det lite långsammare lösningarna i SGS för att i stället prioritera batteritid. Kies är dock ett skämt, det håller jag med om. Men det har funkat efter 2.2 för mig.

3. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tackar, ska tanka ner och prova! Jag vill ju koppla till kies för att kunna uppgradera till 2.2. Ibland kan det (med laggfix) fortfarande låsa sig i upp till 10 sek innan den öppnat ett program.

4. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

10 sek låter jättemycket. Har jag bara upplevt fåtalet gånger vid öppnande av tunga appar med mycket grafik etc. Vad gäller kies, prova återinstallera drivrutiner från menyn högst upp till vänster innan du kopplar in spelaren. Har alltid funkat för mig.

Ett annat tips är mixzing medialspelare som också är jättebra men lite laggigt.

5. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kör du med LauncherPro eller någon annan homescreen än original? På SGS:en verkar inte datorn och mobilen få riktigt kontakt med varandra om man inte kör med original homescreen, vet inte varför. Dra ner home switcher eller liknande program. Då kan du välja vilken du vill ha som standard och starta upp en annan homescreen.