IT-studenter önskar feedback!

Diskussion i 'Off Topic' startad av Surveylegend, 3 okt 2011.

1. Surveylegend

Surveylegend Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla Swedroidare!

Så, Jag och några andra studenter har startat ett litet IT-företag nere i Lund. Vi letar nu efter lite respons på vårt nya enkät-vektyg.

För att inte verka spammy, lägger jag inte upp någon länk, utan ber er att istället söka på surveylegend. Vi har försökt få fram ett visuellt enkätverktyg som ska underlättare för designers och andra som har intresse av bildrelaterade surveys att snabb feedback.

Det hade varit otroligt uppskattat om ni testade att gå in på tjänsten (som är i beta för tillfället), testa lite och återkomma med alla tankar och ideer.

Ni får gärna feedback tillbaka om ni har behov i något annat projekt ;) Hoppas detta är okej för modsen! (PM:a gärna ifall något behöver ändras).

Mvh,
    Johan och Daniel från SurveyLegend

Edit: www.surveylegend.com är adressen, tack till Reconnn.

Last edited: 3 okt 2011
  2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det har vart uppe en hel del sådant här och än så länge har det aldrig tyckts illa om. Så länge där inte är nya regler tror jag nog att en länk är att föredra :)

3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

4. Surveylegend

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, tack. Tyckte det var bäst att vara artig och inte bara trycka in länken, hehe. :)

5. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Får man fråga vad ni pluggar. Är själv student i Lund :P

6. Surveylegend

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad Johan läser vet jag ärligt talat inte (jag är rätt ny och praktikant, hehe). Jag står och väger mellan att läsa upp en fil. kand i medie och kommunikationsvetenskap och tja, inte. Vi får se när det börjar närma sig :)

7. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Jag tyckte att videon var grym! Mycket enkel att förstå!

Men hur mycket jag än hade velat använda det så kommer jag nog aldrig göra det då jag inte är i behov av det :/

8. Surveylegend

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var användargränsnittet och själva sidan lika lättbegriplig för dig? Det är någonting vi vill lägga extra krut på, att göra det hela en smidig process. :cool:

9. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Märker att ni riktar in er på den engelska marknaden iaf ;) Men om ni har tid så skulle ni ju kunna lägga till en sådan där fin översättnings knapp uppe i högra hörnet som många sidor har. Knapparna är alltså flaggor för de olika språken, när man klickar så byts språket på sidan. Hoppas du förstår annars kan jag skicka ett exempel.

Sen står det även längst ner på sidan följande: Fatal error: Class 'FacesExtendable' not found in /home/legend/public_html/sites/all/modules/rules/includes/rules.core.inc on line 231

(under det röda alltså!)

10. Surveylegend

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, men det känns mest roligt att köra en internationell approach :) Flera språk är på gång, faktiskt! Ska vidarebefodra felet till vår CTO imorgon.

11. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Grymt bra att ni svarar här faktiskt då det är många som länkar och sedan skiter i det!

12. sebgus

sebgus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Filmen är bra och tydlig men behöver kortas ner avsevärt, annars finns risken att era (potentiella) kunder tappar intresset ganska fort! Det finns lite laddningstider här och där som ni kan krympa ner (om ni lyckats få till filmen så pass bra är det nog inga problem för er ;)). Försök att få ner den till 2 min ungefär, borde gå!

Diggar färgvalet på allting och loggan är snygg! Namnet har ni fått till bra också.

13. Surveylegend

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, vår CTO säger att saken är igång att fixas. Skulle ni också kunna pröva själva tjänsten, genom start-knappen :) Det ska gå att regga sig via e-mail men också via Facebook.