J*vla batteri ;(

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Liisa, 17 okt 2010.

1. Liisa

Liisa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har haft min xperia x10mini Pro sen den släpptes (3månader)
    Och för 3 veckor sedan så började den krångla, laggade en del & batteriet laddade ut sig på 5 timmar ;(
    Så jag skickade in den till Elgiganten så att dom kunde kolla på den & efter 2 veckor fick jag tillbaka den & då hade dom inte gjort ett skit med den förutom att uppdatera mjukvaran Gaah

Jag undrar om det finns fler med samma problem eller någon som vet vad man ska göra.

Jag laddade den full i natt innan jag gick & la mig vid 12 & nu kl 10 så har jag bara 31% kvar av batteriet & då har den bara legat på borden har inte rört den & jag stängt av internet mm

Tacksam för svar.

2. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Min har oxå börjat dra mer batteri än vad den gjorde förr, och har inte gjort något speciellt med den. Tex när jag gick och la mig inatt vid 12 hade jag 80% sen när jag gick upp 9:30 hade jag 25%.. Allt man kan hoppas på är väl att 2.1 fixar det..

Last edited: 17 okt 2010
  3. Liisa

Liisa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är sjukt att den kan dra så mycket när man inte gör nått :( Någon som vet när 2.1 kommer?
    Blir batteriet bättre men en ny uppdatering då?

Funderar på att lämna in den igen men hur stor är chansen att man får ett nytt batteri någon som vet ?

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Vad installerade du innan den började dra mycket batteri? Vad har du installerat som kan tänkas dra batteri. Använder du en task killer?

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

När den drar så pass mycket batteri tror jag du har
    någon app som ligger o drar. Kolla över vad di har installerat
    och ta bort misstänkta saker. Kolla även under inställningar - om telefonen- batteriförbrukning hur värdena ser ut

6. Liisa

Liisa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

;(

Jag har typ inga appar på mobilen just nu har jag bara " vem ringde.se" & orginal apparna som ligger inne på mobilen från början.

Batteriförbrukningen ser ut så här
    Tele inaktiv 43%
    viloläge 28%
    skärm 23%
    android-system 3%
    röstsamtal 2%
    samtal 2%

Fattar dock inget av det ! ?.

Laddade även ner Talking Tom i förrgår men avinstallerade det men den ligger fortfarande & installerar står det *& jag får inte bort den gaah någon som vet hur jag kan få bort den ?

Men som sagt har inte haft några appar alls nästan så jag fattar inte varför mitt batteri är som det är. Ikväll så måste jag ladda Mobilen igen 3:dje gången i dag det är fan inte OKEJ :cry:

7. aviar

aviar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

får nog hålla med att batteri tiden har varit kass dom sista dagarna för mig med. hrm knepigt håller knappt 20h eller det kanske är normalt men innan kunde det gå upp mot en 35-40h

8. diordnA

diordnA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min batteritid blev också helt kass i förra veckan, helt plötsligt kunde den ladda ur från 100% till stendöd på 4,5-5 timmar. Jag blåste luren totalt och började om från början, nu är den som ny igen.

9. Liisa

Liisa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som min då :( Blåste luren?? Hur gör man ?

10. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Inställningar|SD-kort och telefonlagr.|Återställ standardinst är en bra början.

11. diordnA

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man kopplar luren till en dator, kör programmet PC-companion och väljer Uppdatera->Reparera, programmet blåser då ur hela luren och installerar om den helt ren. Tyvärr finns bara PC-companion till äckliga Windows-datorer men det brukar ju inte vara så svårt att få tag på en sån om man inte har själv.

12. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Fast jag tror det räcker med en fabriksåterställning enligt mitt inlägg ovan till att börja med. Då raderas ju alla appar coh allat annat också utan att du behöver ladda om programvaran till telefonen.

13. Istvan

Istvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Funkar det inte i Wine eller liknande?
    Dra igång en virtuell maskin med ett MS operativ?

Dvs. det mest går säkert att lösa istf. att gnälla på "äckliga Windows-datorer".

14. PolliSoft

PolliSoft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Till er där batteriet laddar ur snabbt.
    Gå in i "Tidigare samtal"-appen, och gå till dialern. Tryck där *#*#4636#*#* så startar en status-app där det mesta går att se.
    Gå in i Batterihistorik, ställ in på "Övrig användning" och "Sedan senaste bortkoppling".
    Ligger "Kör" (dvs CPU-användningen) på mer än 20% om ni inte använt telefonen sedan bortkoppplingen så är det nån app som ligger och kör mycket i bakgrunden. Testa att starta om telefonen och låta telefonen ligga en timme och kolla igen. Starta sedan app för app och kolla, så får ni snart reda på boven. För mig är Spotify och Amblin Bookplayer stora bovar om de ligger i bakgrunden. Även Handcent har då och då fått spel och gör så att CPUn kör 100% av tiden.
    Under Batterihistorik är även "Användning av delaktivering" nyttig att titta på. Här syns de processer som använder CPUn utan att visa något GUI. Om någon process ligger på högre användning än "Android-system" så är den appen väldigt dåligt kodad.

Last edited: 18 okt 2010
  15. diordnA

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag gnäller inte, jag konstaterar ett enkelt faktum: Windows är direkt motbjudande oavsett om det körs native eller via t.ex. Wine.

16. krstec

krstec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

En liten notis kankse, men hur har ni det med täckningen? Tänk på att dålig täckning normalt innebär att telefonen behöver sända med högra styrka... kankse att det kan inverka något med?!

17. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”

som jag fattar det så när du går in på market så står talking tom bara och installerar utan att det händer nått. och du kan alltså inte trycka på avbryt installation?

o så är fallet så är det bara att gå in på inställningar-program-hantera program-tryck på menyknappen-filtrera-alla program. sen trycker du på market. sen på avinstallera uppdatering. då försvinner den där irriterande installationen på market som förmodligen drar en hel del batteri.

18. Istvan

Istvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

På så vis.
    Each to his/her own.

Jag uppskattar inte speciellt mycket *nix olika inkarnationer, undantaget Android.

Men ska vi ha datorkrig kan vi ta det i nån annan tråd. :cool:

19. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@PolliSoft

*#*#4636#*#* var ju ett bra tips, jag identiferade Sipdroid som bov (trots påståendet att den är snäll mot batterin om man går genom pbxes.org). Tipset är kanske värd att spikas fast högst upp, eller finns uppgifterna redan någonstans fastspikat (gäller ju förmodligen alla SE androider, om inte alla androider)?

20. ZaInT

ZaInT Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB
    ROM:
    Stock januari 2020 & Magisk root
    Info:
    Nova så klart
    Ett väldigt vagt tips men det känns som att detta hände i samband med att Market började strula ordentligt?