Jabra 4 Elite vs B&O Beoplay EX

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Oskar90, 30 aug 2024.

1. Oskar90

Oskar90 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Hej! Jag har haft Bang Olufsen E8 upp till 3 gen. Ljudet har varit bra men oftast blivit defekt efter några år.

Garantin hade gått ut men jag fick ett erbjudande på ett par sprillans nya EX för 2700 kronor med tre års garanti.

Nu till frågan, är det verkligen värt med 2000 extra för ett par EX mot Jabra 4? Kan tänka mig att man betalar mycket för märket. Tycker Jabra 4 känns helt ok. Fick de för 700 på rea.

Tack på förhand!

2. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 297

MINA ENHETER

Nu har jag inte testat jabra men jag har ägt beoplay ex och de är hands down några av de bästa buds jag ägt.

Ljudet är makalöst, caset litet och smidigt, passformen (för mig iaf) perfekt

Det enda negativa jag kommer ihåg var att när det blåste mycket kunde man höra vinden när anc var på - ganska vanligt problem med buds tbh - tror dock de släppte ett läge för det i deras app sen.

Om det är värt 2700kr kan inte jag säga men låter helt rimligt för den kvaliteten ex har.

3. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Jag har Jabra 4 Active. För priset jättebra lurar tycker jag. Inget fel på ljudet, låter bra och inte billigt. Finns några små nackdelar, som att de ibland kopplar ifrån men är väl inte helt kompatibla med iPhone kanske.

4. Oskar90

Oskar90 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Tack för svaren! Blev ett par EX. Nöjd! Jabra 4 får bli mina reserv då jag köpte de snabbt innan jag fick rabatt på EX pga defekta E8.

erik.rahm gillar detta.
  5. Oskar90

Oskar90 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Hoppar in i denna tråden igen. När jag tar ut en EX ur örat så stannar musiken i båda. Det står ju att man ska kunna ha ljud i en hörlur utan att båda stannar?

6. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 191

MINA ENHETER

troligen är det så att den andra måste befinna sig i fodralet för att det skall fungera med bara en. när man tar ur en ur örat tror lurarna att man tillfälligt vill höra omgivningen.

7. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Airpods gör samma sak.
    Och alla andra jag provat

8. Oskar90

Oskar90 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Tack för det! Då är jag med.

Tidigare till mina E8 hade jag Comply foam som var lite mer klibbigt och formades lättare. Foamen som ingick till EX var utan ”klibbet”.

Vet ni var jag kan hitta bra formbart foam till EX i storlek medium är jag tacksam.

/Oskar