Fråga: Jämförelse mellan S6 och LG G2

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Maxochmy, 14 okt 2015.

1. Maxochmy

Maxochmy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min LG G2 sen julen 2013 men kunde inte hålla mig för ett bra erbjudande på en S6a i augusti.

Har haft telefonen i två månader nu och diverse uppdateringar senare. Men, är det verkligen bara jag som känner att S6an är betydligt segare i hela gränssnittet? Det är hack när du scrollar på många hemsidor. Speciellt i Chrome. Twitter känns som att det går i 8 fps. Uppstart av en hel del appar är segare.

En arbetskompis köpte en samtidigt och beter sig lika.

Har vi bara haft otur eller är Samsungs avdelning för mjukvara så kass?

Skärmen, kameran och snabbladdningen gör att man är nöjd ändå men vafan! Vi vill kunna öppna twitter ibland iallafall.

Last edited: 14 okt 2015
  2. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Att Chrome laggar är väl känt, men i övrigt ska det nog inte lagga så fasligt som du beskriver.

3. Maxochmy

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använde Chrome på LG G2 och det flöt på så som sig bör. Använder dock Samsungs egna men tyvärr inte riktigt samma flyt där heller och inte lika bra webbläsare i övrigt som Chrome.

Har du twitter? Även när jag tagit bort förhandsvisning på media hackar den väldigt mycket mer än på LG G2. Och där hade jag igång förhandsvisning! Blivit att man slutat använda twitter för att det fungerar så pass kasst.

Hoppas någon som haft samma telefoner hittar hit och svarar. Om det är fel på min telefon eller något.

4. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Twitter har jag tyvärr inte provat

5. tonii

tonii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag gick också från en LG G2 till Samsung S6 och jag håller med om att flytet i S6 är betydligt sämre än i G2. Visst det går snabbare att starta appar, och grafiskt tunga spel flyter bättre men det är riktigt irriterande med lagg lite här och var. Chrome, facebook, instagram etc har alla ett visst lag vid skroll. :/

6. Phpanos

Phpanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Jag upplever nog inte det lagg ni beskriver. Sen använder jag också en custom rom som även tar bort samsung bloatware. Prestandan är jag nöjd med och då hade jag Nexus 5 innan :)

7. Maxochmy

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trodde Android i stort hade växt ifrån det lagget, men icke. Kasst.

8. tonii

tonii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag tror det skiljer mycket mellan olika tillverkare och olika modeller.
    Men jag håller med om att det är en aning kasst att en så pass ny telefon som S6 ändå är inte har bättre flyt i gränssnittet.