Jämna ut ljudet på inspelade samtal?

Diskussion i 'Applikationer' startad av hobs0n, 7 jun 2014.

1. hobs0n

hobs0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Halojs!

Jag har börjat använda appen Automatic Call Recorder för att spela in samtal. Jag använder enbart vanliga samtal, icke högtalarsamtal. Det jobbiga är ju att ljudet från min telefon är sanslöst hög volym medans man knappt hör mottagarens röst.

Jag har sökt å letat efter lösningar på detta men inte hittat något smidigt sätt att göra det på. Det borde ju finnas record appar som sköter det automatiskt eller appar som kan jämna ut inspelningarna?

Min nuvarande felletån är en gammal Samsung Galaxy Note (1) med senaste SlimSaber 4.4.2, baserat på SlimKat

Tack på förhand.

2. goateye01

goateye01 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Prova några olika program för samtalsinspelning. Inte helt klockrent det där och det finns flera olika lösningar hos programmakarna.
    Prova Callrecorder av Skvalex och även den gjird av Killermobile. Två bra program som funkar olika bra på olika telefoner.

hobs0n gillar detta.
  3. hobs0n

hobs0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Danke, får pröva fler appar för samtalsinspelning :) Om inte det funkar, du vet inga bra ljudprogram för att jämna ut volymen i de inspelade samtalen?

4. goateye01

goateye01 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Jag har ett sådant program, waweditor tror jag det heter. Men ett jäkla pill då du mamuellt får markera avsnitt som skall höjas/sänkas.
    Har svårt att tro att det finns något automatiserat sätt för ditt behov. Hur skulle programmet veta om det bara är lågt inspelat eller medveten viskning?

Från den gamla goda tiden med rippade mp3-låtar finns det system du efterfrågar. Men då handlar det om att man höjer/sänker hela filer för att passa ihop med en bunt andra filer.