Jag är så jävla besviken på min Galaxy Tab 10.1

Discussion in 'Samsung' started by beejizzle, Sep 21, 2011.

1. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den här plattan var allt annat än nöje. Jag har velat om ja ska köpa den ett bra tag men igår köpte jag den och den är allt annat än nöje.

Först och främst så fungerar inget vettigt filmformat, de var jag kanske medveten om men att de var såhär mycket begränsningar, de var helt galet.

Sen i överlag när man ser på smoothness, fyfan, den är ju katastrofal! Hackar/laggar i varenda meny/övergång, det är liksom inte lite här en gång där och en gång där utan de är JÄMT och hela tiden. Riktigt besviken. Den här/android har lååångt att gå innan de kommer kunna övertala en trogen Apple-användare att köpa en Android-padda istället och då är jag 110% trogen android men jag blev riktigt besviken på den här.

Sen att statusbar inte försvinner när man kör program i helskärm, vafan är det om? Jag kan t.ex. inte spola fram musik i spotify för att menyn ligger över scrollen. Ska man se på film så är den där i helskärmsläge också!? Är det här enbart pga TW eller är det generellt i HC?

Såg nu på XDA att de finns en mod till detta, men är det någon som vet om jag MÅSTE lägga in en ny rom och sedan applicera detta MOD eller kan man göra det rakt över stock 3.1?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1265397&page=6

2. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Angående film, använd Dice player.
    Angående hackningar, testa att inte ha en live background.
    Angående Spotify, detta program är ännu inte anpassat för Honeycomb varför det fungerar lite knasigt. Det är alltså Spotify som (ännu) inte anpassat sin spelare. Felet ligger således inte på plattan.
    Filmprogram tar bort menyraden i fullscreen.

3. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför lämnar du inte bara tillbaka plattan om du nu bara haft den 1 dag?

Börjar bli tjatigt med nya trådar och inlägg där det gnälls över video biten. Är bara att inse fakta.
    Ingen information eller spec har varit gömda utan finns att läsa sig till vad Tegra chipet klarar av.

Jag ser då 720p utan problem och är nöjd och lugn pga att jag har accepterar och gör det bästa av situationen och ser till att konvertera till baseline mp4 eller att ladda ner sånt som man vet fungerar.

Statusbaren är upp till app utvecklaren att bestämma om den ska döljas eller inte.
    Vanligtvis i video apparna eller galleri så tonas baren när och göms.

Då du inte har några andra knappar så som telefonerna har så vore det mindre bra om hem,bakåt knappen försvann då men startar en application.

"Skit bakom spakarna" allt du klagar på kan lätt fixas bara du som användare är lite flexibel och lär dig produkten.

Edit :
    Använder du flera widgets så Testa att ta bort de en i taget och se om plattan blir snabbare. Vissa widgets kan göra plattan slö och ryckig, upplever det själv då jag använder HD widgets

Last edited: Sep 21, 2011
  4. beejizzle

MINA ENHETER

De enda widgets jag har är de som sitter på skärmen från början, bra att ha dessa som demo när man startar den om den inte ens klarar av det.

Och visst att live wallpaper tar kraft och att det inte är världens mest nödvändigaste funktion, men kom igen, 1 ghz.. Jag tror tillverkarna har specat upp sina saker x10 så egentligen ligger det bara på 100mhz och den bästa plattan till idag ligger på 150mhz "dual core" :)

Det är en princip att inte lämna tillbaka den, jag ska lära mig att leva med den. Vem vet, något magiskt kanske händer.

5. Showbiz

Showbiz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller med angående filmerna, hade förväntat mig mer....

I övrigt är jag väldigt nöjd med plattan.

Jag kan dock rekommendera att betala för adw launcher ex som flyter på enormt mycket bättre, kostar typ en tjuga men då har jag inga problem med widgets heller så det är ju värt att skippa en godispåse nästa gång du handlar. Tycker dock att man borde lyckats bättre med stock launcher, men det visar ju att det inte är hårdvaran som gör att det hackar utan mjukvaran och då finns det ju hopp.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

6. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej

Jag förstår inte varför vissa får maskiner som laggar. Min kör kanon i allafall jämfört med min dotters Ipad2. Inga laggningar överhuvudtaget. Det ända klagomålet var den beryktade oljefläcken men den verkar vara fixad nu efter en tur till Anovo.

Jag är supernöjd

7. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Får hålla med. Köpte denna som ersättare till vår uråldriga laptop och är hur nöjd som helst med denna. Menyerna och hemskärmarna flyter på hur fint som helst, inte minsta lilla lagg märker jag av i alla fall.

Video ska jag dock inte kommentera om, har på sin höjd kollat på YouTube, TV4Play och SVTPlay och det går felfritt. Får kika på lite videoformat senare, men skulle tro att en duglig videospelare på market löser mesta av problemet?

Angående "oljefläcken". Har inte fått denna ännu (1 veckas användning). Hur lång tid kan det dröja innan denna eventuellt dyker upp? Hoppas dock att denna kommer slippa problemet. :)

8. Shooto Great

Shooto Great Youth Droid Medlem

Telefon:
    LG V10

MINA ENHETER

Telefon:
    LG V10
    Telefon 2:
    One plus One
    Har haft min i typ3 veckor och har väl inget att klaga på egentligen.Det skulle väl vara att den har svårt med flera filformat en det visste jag ju innan.Oljefläckar har jag inte sett och hoppas att jag slipper.Lagg/hack har jag inte märkt av över huvud taget.Jag är rätt så nöjd.Kollar SF Anywhere och frugan läser tidningar och barnen spelar Angry Birds och ingen har haft ett klagomål so far.

9. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag lämnade tillbaka min GT10.1 efter 7 dagar när jag inte vart nöjd. Behåller min ipad 1 tills det kommer något mer prisvärt och bättre.

10. Rickis71

Rickis71 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Klara denna Tab av att spela img/iso filer?

11. ixxe

ixxe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske inte löser ditt problem men i hemmet streamar jag alla filmer till plattan i realtid. qloud server . gratis. funkar. on demand.
    inte 720p men åt andra sidan tar den alla format.
    ska kolla upp om den tar isos

Rickis71 likes this.
  12. ixxe

ixxe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

testade med isos, går tyvärr inte.

13. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har fått häva mitt köp då jag fått 3st olika plattor med olika fel. Nu spar jag mina stålar till något vettigare dyker upp.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

14. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Då är det kanske läge att tagga ner några kilo, och vara lite mer nyanserad i sin kritik.

15. Bergkuist

Bergkuist Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

galaxy 10.1 är ju underbar för slösurfninf, filmer samt lättare spel.
    Jag kan dock tycka att det borde finnas microsoft word eller liknande med samma funktioner. Polaris office är inte tillräckligt bra för det!

Nackdelen för mig är bristen på apps men det löses nog inom en framtid

16. beejizzle

MINA ENHETER

Subsonic finns för att streama 720p, 1080p osv. Konverterar ön the fly till flashvideo, funkar riktigt bra

17. politby

politby Kid Droid Medlem

MINA ENHETER