Jag börjar nog bli för gammal :)

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Wimz3n, 10 maj 2012.

1. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Ok, kanske lite OT-varning men jag måste bara!

Har fjantat runt med massa olika custom rommar det senaste (sen sept-11 :) ) och varit skitnöjd ned hastighet och utseende etc,etc. Nu gjorse jag något radikalt och återgick till Stock GB. Hör o häpna. jag tyckte faktiskt det var snabbt och snyggt (nåja lite iaf). Tror jag tröttnat på väntan på ICS och att testa rommar med div bekymmer (ICS - inget HWstöd. MIUI - problem med vissa prog. Andra - div prob.)

Jag har nog blivit för gammal. Ska nog skaffa en DORO med stora knappar o skärm :(

E de nån mer som kännt (känner) som jag??? :scared:

2. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag känner faktiskt ungefär samma sak. Jag har nu gått tillbaka till stabila cm7 igen då jag blev så trött på segheten samt alla buggar i cm9. Jag insåg att det inte var hållbart med en så ostabil mobil ute i vardagen. Ibland kunde samtalen och täckningen strula, och det känns som en ganska viktigt funktion på en mobil att kunna bli nådd samt kunna ringa andra. :)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

3. Hallberg84

Hallberg84 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Håller med oxå, nu kör ja visserligen en annan kernel, men tycker inga andra är lika snabba i menyer, app drawer och widget listan går ju knappt jämmföra.

Har ni tips på en annars lika snabb launcher. Klickar man ex på applådan på hemskärmdn med lgs launcher reagerar den ju fan hypersnabbt. Inte hittat nån launcher som står sig lika bra

Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

4. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

jag kände så för ett tag sen, flashade stock bara för att se o känna hur det var. tyckte det var snabbt o skönt men efter ett tag påmindes jag varför jag egentligen flashade från hela början.. funktioner och anpassning! jag har verkligen inte bråttom när jag använder luren, även det som uppfattas som segt av många är ju inte segt egentligen, det handlar bara om att man har vant sig vid något snabbare kanske... att kunna anpassa status bar t.ex. betyder mycket för mig.. sen finns det ju en del annat också men det mesta går oftast att lösa med diverse appar på playstore :P

5. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

:mad: Nu vet jag varför jag flashade om från första början.
    - Efter tre timmar - BSOD no1.
    - Blåtand HF hackar en hel del när skärmen är på.
    - Batteri -45% på fem timmar
    - K-9 mail slutat synka tre tillfällen. o_O
    - m.m

Drog in V20q och kommer under dagen lämna denna.
    Kan ju inte ha en telefon som inte funkar. :mad:

6. torbjorne

torbjorne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Haha galet. Jag tänkte nästan pröva efter den trådstarten. Har du prövat temaseks bygge? Jag går alltid tillbaka till det. Fungerar helt felfritt. Speciellt bra om man också lägger in hans kernel.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1421425

7. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

ja, jo, jag har följt hans sen runt 20:e releasen tror jag. testat nästan allt från CM7 och MIUI till div. CM9 o.dyl. tror jag snart slitit ut telefonen. en grov uppskattning så har ja nog flashat in en om dagen sen sept-11:)

8. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Ja, LG är verkligen inkompetenta när det gäller mjukvara. Trots att de tog så fasansfullt lång tid på sig att släppa gingerbread så är den ändå full av buggar och problem. Det förvånar mig faktiskt. Jag hade lite högre förhoppningar på den uppdateringen då de hade så mycket tid på sig. Men tyvärr så misslyckades LG kapitalt. Det kommer bli spännande när ics-uppdateringen dyker upp, då får vi se om de blivit bättre eller om det är gamla LG som gjort mjukvaran.

9. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Tja, kodar man me aschlet får man ju bara skit, så är det :ehm:

10. torbjorne

torbjorne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Glöm nu inte att det är kul att läsa om och flasha roms.

Vad skulle man annars göra med telefonen när man inte ringer och mailar? Läsa nyheterna?

11. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Det har jag absolut inte glömt. Jag flashar på för fullt! :)

12. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag håller helt med dig för mig blir det en Nokia med win nästa gång jag byter tel. Det är rätt drygt att behöva hålla på och fippla hit och dit.

13. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Kul att du nämner det, har faktiskt funderingar på en Nokia lumina. Verkar vara en stabil telefon. Inte att jag ogillar Android men har fått lite för mycket frustration över denna LG-pest.
    Tyvärr så kan det även bli en iphöne då jag (kanske) kan få ut en via jobbet.

14. cinko

cinko Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jupp, Windows Phone here I come!

Funderar på en Lumia 900, väntar på att det kommer ut fler WP-modeller.

15. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Risken känns stor att man inom året lämnar android, hur vrickat det än låter. De flesta av de största mobilutvecklarna verkar ju skita blankt i kunderna efter köpet. Snurrat runt lite i hopp om att få en hint om nästa tänkbara telefon. Det skrämmer mig att om det inte är uppdateringar eller liknande så är det hårdvara som strular, svårigheter att roota är också ett problem. Jag tror att det första företag som lyssnar på vad kunderna VILL ha kommer nog klättra till toppen ganska kvickt. Ja, jag vet att alla är olika men de problemen som finns därute vill nog ingen ha.

Det jag anser att en telefon ska ha:
    - Minneskortplats
    - Rootmöjlighet som standard (fet chans)
    - Jag vill INTE ha något stort krångligt program för att kommunicera med dator. Räcker med ngt litet synkprogram och fixa resten av filerna via utforskaren o.dyl.
    - Kasta nVidia till lejonen. De kan fula chip till apple (det vore rätt åt dom)
    - Massivt eftermarknadsstöd.
    - Inget telia/tele2/telenor krafs som tar utrymme/processorkraft.
    - Valmöjlighet att välja riktigt ren grundinställning där inte massa appar man aldrig kommer att använda finns. Dessa skulle kunna installeras i efterhand via Google Play

Nä, nu har jag skrivkramp. Har nog missat sjuttielva punkter men ni får väl komplettera.

Och ja, jag är på dåligt humör.
    LG did it again!

16. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Köp Sony (Ericsson), bästa mjukvaran som finns till android, stock roms dvs.

17. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Jag gillar Android. Det är ju linux, och dom flesta vet ju att linux inte fungerar så bra från början. Men när man är klar med alla tweaks och inställningar så är det underbart. Tror inte Min LG har strulat en enda gång på fem månader snart.

Förutom då jag är inne å pillar på lite skumma filer, som man inte ska röra.hahaha

18. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Hehe, men det är ju så roligt att pilla med "skumma filer". :)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Sleepwalk gillar detta.
  19. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Mjaoh, är ju gammal amiganörd och det skiljer inte allt för mycket. problemet är att hitta "rätt" tweaks och fulpilla på rätt sätt på skumma filer. Men jag antar att man lär sig av sina misstag.

20. doomenicer

doomenicer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Oj, vad jag känner igen mig hos TS, känner dock inte för att lämna Android och byta till WP eller Iphone(Aldrig i livet Iphone så länge de är så låsta). Men nu är min telefon iaf helt felfri och har fungerat jättebra i flera månader. Lösningen: Tillbaka till Stock Android 2.2.
    Klart stabilast tillsammans med Root och frysning på all LG-bloat. SSlauncher är bäst.