Problem: Jag får alla SMS även som mail..

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Dozer, 4 jul 2011.

1. Dozer

Dozer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får av någon anledning mina SMS även som ett mail.. samt i social hub..
    Det fick jag aldrig i min gamla X-10:a, så jag förmodar att det är en inställning i telefonen som skiljer dem åt... eller så har min outlook på jobbet ändrar inställningar utan att jag vet om det..haha...

Skit irriterande iaf.... en hel konversation med säg 10-15 sms,, blir då lika många mail,,, ett satans raderande hela tiden...

Så min fråga är då!... lan man ändra eller stänga av denna funktionen någonstans?... vet inte om det är i telefonen eller outlook som sagt...

/ Dozer

2. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Din Outlook bör nog inte kunna påverka SMSen till din telefon, då de skickas direkt till ditt telefonnummer/SIM-kort via telenätet. Vet dock inte alls om det finns någon funktion i telefonen som kan skicka SMSet vidare som ett email, låter ju som någon typ av funktion för att skapa en säkerhetskopia på SMSet, liknande marketprogram som kan kopiera SMSen till ditt google-konto där de ser ut som Mailkonversationer.

Du får nog leta i telefonen iaf till att börja med.

3. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kör du exchange activesync? I så fall har du nog ställt in att den ska synka SMS också, gå in i synkinställningarna på mail och ta bort den checkboxen.

4. Dozer

Dozer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar Benny B

Det var det som var problemet.. har inte hittat det innan i inställningar... men nu fungerar det som det ska igen...

Tackar för snabbt svar..

/ Dozer