Jag får inte facebook att fungera alls

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Vickan, 19 maj 2010.

1. Vickan

Vickan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en Sony Eicsson X10 i och där ska man ju kunna ha facebook i mobilen, jag har försökt få svar från sony ericsson ang problemet men de säger bara att jag verkar ha problem med mitt konto på facebook, det fungerar ju problemfritt på pc så varför inte i mobilen? Jag funderar lite på vad jag gör för fel, jag följer alla instruktioner som jag läser angående att använda Facebook i mobilen. Jag har ju redan ett konto i så vitt jag förstår måste jag in på onlinekonto för att reg för att kunna använda det, när jag fyller i min mailadress och lösenord så har jag fått fram samma meddelande i snart en vecka nämligen: autentisering misslyckades ,tjänsten är inte tillgänglig för tillfället, försök igen senare...Så har det alltså hållt på sedan förra veckan. Och klickar jag på appen till FB iconen o ska logga in så säger den bara ett fel uppstod vid inloggningen,försök igen senare.Och försöker jag skicka mitt mobilnr till mobilen via facebook så säger de bara att en sms länk har skickats till dig men det kommer aldrig någon länk och då har jag skickat med rätt telefonnummer, så min fråga är : vad gör jag för fel? Har jag missat något? Jag har internet i mitt abonnemang och 3 som operatör när jag ringde dem sa de att de inte kunde hjälpa mig och att jag fick kontakta sony ericssons support vilket jag gjorde men som jag skrev överst så skrev de bara att jag verkade ha problem med mitt FB konto, men det fungerar ju utan några som helst problem i pcn, är det helt kört för mig nu att kunna ha FB i mobilen eller finns det någon här som kan mer än de support jag haft kontakt med?

2. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Förstår att det verkar lite skumt. Men vi får försöka att felsöka det hela. Så lite frågor ber om ursäkt om de är lite dumma men är mest bara för att försöka bryta ner problemet.

1. Fungerar internet i mobilen. dvs kan du öppna webläsaren och surfa till tex www.swedroid.se

2. I så fall kan du gå in på facebooks mobila sida och logga in med ditt konto där.

3. Har du satt upp facebook kontot i sync menyn. Finns om man står på start skärmen trycker på meny knappen väljer inställningar och sedan konton och synkornisering. Där ska det finnas ett facebook konto.

Börja med det så kan vi nog se om det har med själva kontot, facebook appen eller internet inställningarna att göra.

3. Vickan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och tack för att någon försöker hjälpa mig. Det är inga som helst problem med att komma ut på internet, men när jag går in på onlinetjänster o ska reg facebook kontot så går det inte, det kommer då fram den texten som jag skrev i mitt första inlägg..Försöker jag skapa ett konto på sony ericsson med email o det så säger den felaktig mailadress... Jag har så dåligt tålamod med sådan här saker:o för mig SKA det bara fungera.. Fler ideér?

4. Vickan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och att logga in på Facebook via webbläsaren i mobilen går inte heller, känns som att det måste vara någon knasig inställning jag missat ....Tyvärr är jag inte så duktig på tekniska saker:(

5. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det är inte så enkelt att du skriver fel tecken med skärmtangentbordet när du fyller i lösenordet? Så vitt jag vet är det ingen skillnad att gå till http://m.facebook.com på en pc eller i android webläsaren.

6. Vickan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nej inget fel lösenord tyvärr , om det vore så enkelt.

7. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Så om du loggar ut på din pc och loggar in på m.facebook.com så funkar det? Synd att det inte var något så enkelt. Tänkte iaf att det var värt ett försök.

8. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Testa uppdatera fbklienten via market, verkar skitskumt detta ju :S

9. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Lär inte göra någon skillnad om inte ens websidan fungerar.

10. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Skumt problem verkligen skumt. Min tanke går åt att något tecken är fel någonstans eftersom du inte kan logga in via m.facebook.com. Vet ju att standard tangentbordet på x10:an kan vara lite strulig. Men är du säker på din sak så ska jag inte tjafsa med dig.

Hur som helst är jag inte så bevandrad när det gäller hur X10 fungerar med att sätta upp facebook låter ju lite som de har en egenlösning för det eftersom du ska skapa konto hos dem?

Du har inte möjlighet att testa ditt konto på en annan telefon?

11. Vickan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag har testat min urgamla sony eicsson c702 o då fungerar det jättebra..Känns ju som att det kan va ngn inställning jag missat, jag vet att 3 inte vill hjälpa mig per telefon men kan man gå in till en butik o be dem kolla den? Skulle de gå med på det för de borde ju veta hur den fungerar?

12. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Du kan ju alltid testa detta står det på SE support sida för hur du ska lägga till facebook.

Ställa in ditt Facebook- eller Twitterkonto i telefonen

Knacka på programfältet på Start-skärmen och knacka sedan på Inställningar.
    Knacka på "Onlinetjänstkonton" och välj sedan "Facebook" eller "Twitter".
    Skriv in ditt användarnamn och lösenord och klicka på "Logga in".
    Du kan knacka på "Uppdatera automatiskt" och ange hur ofta nya meddelanden ska hämtas.

När du har installerat Facebook och Twitter i din telefon kan du uppdatera din status eller visa meddelanden från dina kontakter i Sony Ericsson Timescape™ och i "Telefonboken".

13. Vickan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tyvärr även testat det men då kommer felmedd som lyder upp autentisering misslyckades ,tjänsten är inte tillgänglig för tillfället, försök igen senare...Så känns ju inget vidare, kan man ångra ett köp på grund av det här? Man vill ju att allt ska fungera.

14. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Du kan nog få testa på en ny telefon och se om det funkar där kan ju vara så att det är något fel på din. Som du säger gå till en 3 butik och be dem hjälpa dig. De borde kunna se om det är något fel.

En sak till du skulle kunna testa nu när jag tänker på det är att registrera ett nytt facebook konto bara som test och testa att lägga in det. Se om det fungerar. Funkar inte det så är det ju garanterat telefonen det är fel på.

15. Vickan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tom testat att skapa ett nytt men inte fungerat så det får nog bli ett besök till en butik på fredag och se om de vill hjälpa mig för jag vill ju ha en fungerande telefon.

16. Vickan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fast använder jag en hotmail.com adress när jag försökte skapa så sa den bara att använd en giltig email adress, är inte hotmail giltig?

17. erroli

erroli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har precis samma problem! Kan inte regga mitt konto för facebook. Jag skapade det för några dagar sedan. Idag så testade jag min sambos inloggningsuppgifter och det funkade hur bra som helst! hon använder @live.se jag använder @hotmail.com. Kan även flinka in att när jag skulle regga mig för facebook på min playstation 3 så ville den inte heller regga mig där. Men sambons fungerar klockrent! Vad har facebook emot oss Vickan???

18. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Hur funkar det efter en Hard Reset?

19. erroli

erroli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag provade en hard reset. Badam! Nu fungerar det... mycket märkligt?! Tack för tipset

20. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det är fb säkerhetsskydd av något slag. Så det har inget med telefonen att göra. Hade samma problem för en vecka sedan. Det jag var tvungen att göra var att logga in på fb på pcn och enabla så man kan surfa via mobilen. Fråga mig inte hur man kommer dit, det alternativet dök upp så fort jag loggade in på pcn.