Jag fick min Magics Batteri räcka länge!

Diskussion i 'Magic' startad av TheNano, 15 jul 2009.

1. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Idag gjorde jag så här :
    körde advanced task manager och Close All.

då försvann de apps jag inte använder , för att de man använder startas igen ju!
    edit : jag upplever detta som problem skapande efter ett par dagar ger många force close ... tillsvidare endast avinstallation och ändrade fekvens i cpu-n gäller

Sedan via OverclockingWidget bestämde jag att när skärmen släckes telefonen ska inte få ha en snabbare cpu än 254Mhz och dessa resulterade att batteriet räcker mycket mycket längre på Hero 1.4 det ska det göra på andra också .

Jag avinstallerade diverse apps som jag inte använde men startade i backgrunden dock.

Advanced task manager finns här för er utan Root:
    http://slideme.org/application/advanced-task-manager

Last edited: 18 jul 2009
  2. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

härligt! hur länge räckte det?

3. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

mitt batteri håller då ungefär ett och ett halvt dygn om jag är koonservativ och håller på att stänga av program hela tiden

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

mitt håller 2 dygn utan att jag bryr mig om programmen, låter android själv sköta det. Väldans skillnad om man meckar inställningar, laddar ner saker och scannar wlan konstant.

5. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Scannar nästan inga wlan hemma (här i bushen blir det dock en del, vilket drar ner batteriet) GPS har jag på, men ikonen är sällan aktiv i notificartionbar, laddar inte heller ner så mycket. Kanske jag var ltie väl snål när jag sa 1.5dygn.. men dt går fort neråt, jag är lite av en batteripanikist så jag blir helskrajj när jag är nere runt 30% och börjar akut leta laddningsställe.

Dock har jag noterat att den första procenten är väldigt seglivad, den brukar hålla lika länge so nästaföljande 5-9%

6. Droid140

Droid140 Guest

Ett program som verkligen hjälper med batteritiden är WiSyncPlus. Disablar APN så inte googles tjänster ligger och syncar konstant via internet, sen själv välja hur ofta och när man vill att det ska syncas.

http://www.androlib.com/r.aspx?r=WiSyncPlus

7. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kära bullen:

Jag börjar jobbet 7 och i tisdags drog ur den ur laddaren en halvtimma innan. Efter lunch bestämde jag mig att ändå testa magicen som MP3-spelare och slog igång den, hade den igång tills jag åkte hem kl 16, mer eller mindre utan avbrott. På vägen hem slog den av sig pga batteribrist.

Detta suger röv, ursäkta franskan. Jag överväger nästan att sälja min söta svarta magic och köpa en ifön till trots, då den verkar vara mer lämpad för (multi)media. Med jailbrake verkar det bli ungefär liknande vilkor.... Onsdag och Torsdag drog jag fram min gamla ännu icke sålda SE W890. Lyssnade på MP3or en hel dag och hade typ en kvarts batteri över efter dagen. Det känns mer som det ska vara, på batterifronten dvs.

Men iaf, är detta beteende på magicen normalt? (som vanligt är det inte personen iinlägget som.. eller jo, det är det ju.)

Edit: vid "normal användning" räcker det en dag, nästan.

Last edited: 16 jul 2009
  8. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har Wlan avstängd men gps på (dock den är inte aktiv alltid ) jag kör inga program som behöver gps utöver maps.
    Idag har jag surfat när jag satt i bilen i cirka 45-60 minuter på E6an och sedan så har jag ringt några samtal sammanlagt 45 minuter eller så .
    Drog ur laddaren kl 0100 och nu är det 18:00 och batteriet har 58% kvar (dock jag har inte kört Endall sedan en omstart imorse ). jag vet inte om det är bra eller dåligt men mycket bättre än innan , då jgick det ner på bara några timmar till 50% .

Tag och Avinstallera alla program ni inte använder och kanske som det står i en annan tråd stänga av de autostartade apps ni inte vill ha då blir det ju bara bättre.

9. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Media nk02s Ion Lite så kör jag (utan gps eller wlan men med mycket surf och spel) utan problem en hel dag med minst 20-30% kvar. Har en "svart Vodafone-Magic".

10. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

koppla USB kabel , släck skärmen och kör
    Kod:
    adb shell cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_cur_freq
    då ser ni vad är det för hastighet cpun kör när telefonen vilar och kör ni detta kommando några gånger kan man se om någon app har blivit galen och belastar när telefonen ska vila egentligen.

Att avsluta alla program som körs kanske har en mindre effekt på hur mycket batteri Magicen drar.

11. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

liknar mina vanor med samma telefon och ROM. Vad har du för widgets och andra apps som startar automatiskt?

Superbra tips. Jag får 384000, är det normalt? :o

Last edited: 17 jul 2009
  12. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Japp, det är standarnd hastigheten på din cpu :)

Jag sänker min till 245000 när skärmen är av, ingen wifi på, ingen 3g och kör end all apps förutom clock widget.

Efter en dags facebookande, musik och samtal har jag 71% kvar. Då plugga jag ur den från strömmen kl 9.00 och nu är klockan 01.01 nästa dag :)

13. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vart fick du tag i Overclockingwidget?

14. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag hittade den nu, den heter overclockwidget

15. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Kör TasKiller flitigt och om telefonen är i standbyläge så kör jag bara "Talking Clock"-widget. Skandinavian keybord brukar ju iofs ligga igång också.

Swedroid rss och Kajs Yrväder har jag ofta igång men inte alltid.

Sedan ligger det väl några processer igång men dem vågar jag inte pilla på längre för varje gång jag härjat med dem burkar det spåra ur med felmeddelanden och då måste jag starta om telefonen för att få den att rulla igen.