Övrigt: Jag funderar på att köpa en HOX -jag måste vara galen... eller

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Loomastic, 7 jun 2012.

1. Loomastic

Loomastic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Jag vet inte hur många timmar jag har spenderat den senaste månaden på att välja "rätt" telefon... Det lätta svaret är "Ta den som är rätt för dig..."

Ändå åker man och klämmer, testar och känner, sitter youtube-klipp efter youtubeklipp, forumtråd efter forumtråd för att fånga detaljer, prioritera fördelar och bli övertygad om att just valet jag gör är det rätta...

Mitt dilemma nu är att HOX'en känns "rätt". Den är schysst att se på, den har bra prestanda (på pappret), toppenskärm och jag, sort of, gillar sense. Jag borde bli nöjd med den tycker man...
    Sen kommer killen på andra axeln och lägger sig i... Hårdvarufelen, bristen i att inte kunna använda sd-kort eller byta batteri, det faktum att GS3:an är bättre i allt från div. benchmarks, videoinspelning, ljud, features till everyday-prestanda i form av "flyt".

"Det var en HOX du ville ha sa du?!? Joru tjenare" Galen-diagnosen är ett faktum.

Det finns GS3 vs. HOX-trådar där ute det vet jag, men jag vill veta om ni HOX-köpare känner igen mitt dilemma, vad fick er att köpa en, för att provocera lite, sämre telefon?

Phoenix95 gillar detta.
  2. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Inget faktiskt.
    HOX går att låsa upp och köra custom room på om man tröttnar på Sense.
    Sense 4 är inte alls lika illa som tidigare inkarnationer.
    Den på pappret bevisade prestandad skillnaden är just på pappret bara - i verkliga livet skulle jag bli förvånad om du känner av det. Sedan tror jag att SIII lider av sitt gränssnitt mer än HOX när det gäller prestandad.
    Hårdvarufelen är mycket jobbiga, men HTC har varit super med garantier. Köp den över disk och byt om det är fel. Är det inte ett så stort fel att du märker det på 14 dagar (då man använder telefonen galet mycket) så lär det inte vara katastrof... och om det är det gäller fortfarande garantin för fabrikationsfel.

Kort sagt, HOX är en mycket trevlig lur. Jag vet inte vilken lur jag skulle valt idag men HOX hade garanterat varit på listan.

För övrigt, även om mobilspel är roligt så är jag tveksam till dem ännu. De spel man spelar mest är nu optimerade för platformen och fungerar i princip på vilken lur som helst. Mer avancerade spel är ju roliga men allvarligt, varför inte bara starta en konsol eller en dator om man verkligen vill spela.

Phoenix95 gillar detta.
  3. Power Pro

Power Pro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har precis packat upp min HTC One X idag, så har bara använt den några timmar, installerat uppdateringarna och lekt runt. Men hittills har jag inte märkt några av de problem som det skrivs om i trådarna här på Swedroid. Jag tror jag kommer bli nöjd med telefonen.

Enligt mig är designen på HTC One X mycket snyggare än Samsung SIII. Har använt en Samsung Galaxy S men fastande aldrig för den. Men smaken är som baken.

4. Talaz

Talaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

enda problemet jag har kännt av med min HOX, ( föredetta s2a ägare och iphone ägare ), Så krånglar den lite med täkningen.. och sen så har simkorts hållaren gått sönder... Så, det känns bara förjävligt.. Men annars är den bra för o va htc.. men kanske säljer den igen o köper en s3a.. Eller 4s :P

5. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Majoriteten av de lurar som haft hårdvaruproblem kom med den första sändningen som sedan länge är slut. De allra flesta har inte haft några problem alls med sina telefoner men som i alla nätforum så är det de med problem som syns och hörs mest. Det är även de som söker sig till nätet för mer information.

Både hox och gs3 är fantastiska telefoner som fortfarande kommer vara i toppskiktet om 1 år och framåt. I min mening handlar valet endast om 2 saker, vilken ligger bäst i handen och vilket UI föredrar man, Sense eller Touchwiz. För mig föll valet på hox eftersom telefonen ligger perfekt i näven och eftersom jag tycker den nya Senseversionen är oändligt mycket bättre än touchwiz.

plun och Phoenix95 gillar detta.
  6. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    502
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    hur kan simkortshållaren gå sönder? sätter man inte i kortet en gång och sen aldrig mer öppnar? Täckningen fixas säkert med uppdatering (radio).

7. E_n_T

E_n_T Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag blev orolig i börjsn med min hox. Har klämt kännt tryckt kollat med lupp över nästan hela telefonen. Har kollat trådar om villka fel andra har påpekat att dem råkat ut för. För mig personligen så känns hox stabil. Den har lite vikt. Klämde på s3 och fick inte mitt habegär att gå i taket. S3 är säkert en kanontelefon men för mig funkar hox alldeles utmärkt. Nu senast löste jag även folk som börjat DOA s3 pga skärmen är tintad i annan färg än vit. Sen är det klart. Byta batteri eller minneskort. Ja. Det där bekymrar inte mig iaf. Batteritiden är helt ok. Den har kort och gott allt som jag känner jag behöver. Och sense är faktiskt inte så illa. Jag kanske har dålig smak med jag gillart. :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Janne303 gillar detta.
  8. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Näe, minneskort med 26GB ledigt för vad man vill och dessutom 25GB dropbox gör minneskort överflödigt för mig. Att byta batteri kan så klart vara ett problem men jag räknar kallt med att batteriet räcker i 2 år innan det är dags för ny lur. Allt annat vore skandal. Jag tycker batteritiden är mycket bra som den är (förutom om man spelar mycket eftersom skärmen drar en hel del). Det finns dessutom gott om smidiga "batteri packs" som man kan ta med sig vid behov som inte är dyra.

9. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Byte ifrån IPhone 4s, fick en telefon som lös igenom på sidan. Åkte in Doade den tog den svart och aldrig vart så nöjd. Funkar kanon absolut ingenting att klaga på! Skulle tagit den alla dagar i veckan framför en SGS3. Just pgr utav byggkvaliten.

Janne303 gillar detta.
  10. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Köpte själv en HOX för att min gamla 3Gs höll på att falla i bitar - tänkte vänta på S3 men då det var i början på april var det 2 månader bort, och jag orkade inte vänta så länge. Fick DOA första pga gula fläckar på skärmen, men den andra är sjukt bra. Väldigt nöjd med skärm, prestanda, Sense, design osv osv.

Om jag fick välja idag vet jag faktiskt inte vad jag hade tagit. Batteritid är viktigt för mig, och S3 har lite bättre batteritid samt utbytbart batteri :) kan byta om det släpps bättre batterier i framtiden). Att den är snabbare spelar ingen roll för mig, HOX:en är sjukt snabb och räcker till allt jag använder den till. Dessutom älskar jag designen på HOX, man blir lite glad varje gång man använder den för den är så sjukt fin :) Något jag INTE kan säga om S3. Sen gillar jag Sense riktigt mycket - gränssnittet, kameran, kontaktlistor mm är mycket trevligare att använda imo. Jag _tror_ iaf att jag hade valt HOX om jag fick göra samma val idag. Det är oavsett inte ett sämre val än S3 om du frågar mig, det beror bara på vad du prioriterar. Själv tar jag hellre snygg telefon, bra gränssnitt, grym skärm mm över bättre prestanda och lite mer batteri.

11. Loomastic

Loomastic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Tack för era kommentarer :) Det lutar åt ett köp imorgon.

12. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo D-Droid skrev exakt vad jag tycker. Sense 4 är helt kanon med Hoxen. :teeth:

För att du ska känna dig säkrare så ta dig tid med säljaren, öppna förpackningen, prata igenom DOA-biten om vad som gäller. Jag tror inte det finns så många DOA-lurar ute i butik.

När du sedan kommer hem så ladda luren och efter första start så lägger du direkt på uppdateringen som finns.

Sen kan du ha skoj med luren och undersöka allting.:teeth: