Jag funderar på att köpa en HTC Desire S

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Kaubau, 28 aug 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kaubau

Kaubau Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan.

Jag har precis som titeln säger tankar på att köpa en Desire S. Dels så är det formatet som jag gillar, att den inte är så stor och lite smidigare. Men den är inte heller så liten som Wildfire som verkar ha lite problem med vissa appar.

Innan jag tar det slutliga beslutet så får ni gärna hjälpa med två frågor jag har.

- Kan man med Desire S dela ut sin internetuppkoppling via WLAN?

- Är det någon annan telefon med snarlik storlek som ni skulle rekommendera istället för Desire S?

Jag hoppas på svar!

2. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Från och med android 2.2 så kan man dela ut sin 3g internet anslutning via skåne så det kommer gå fimt med den nallen.

Jag går lika i samma tankar som dig och funderar kring desire s och sony ericsson xperia neo. Det jag gillar bättre med den örter att gränsnittet känns mycket snabbare och så ska både kameran och batteritiden vara rött mycket bättre mot htc:n. Båda har sina för resp nackdelar. Båda kör samma cpu, gpu och har samma skärmstorlek och mer eller mindre samma version av android. Priset skiljer en del dock och material kvalitén

Kaubau gillar detta.
  3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Plus med Desire S är att det är HTC-design när den är som bäst. Kanske den snyggaste smartphonen på marknaden. Minus är att den har vissa problem med dödsgrepp på WiFi. Det är möjligt att tappa signalstyrka genom att täcka över antennen.

Kaubau gillar detta.
  4. Kaubau

Kaubau Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för infon! Det får bli en Desire S allra snarast.

5. igorinsky

igorinsky Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min desire S i drygt 3 månader snart och är otroligt nöjd!

Jag har delat min telefons mobila nätverksanslutning till laptopen och det fungerade smärtfritt, gick oerhört fort dessutom.

Du påpekade att batteritiden var bättre på SE, så må vara. Min telefon räcker ca 12 timmar, och då räknas nog min användning som "normal" - kollar appar, internet, ringer, smsar. Vad som skall tilläggas är att "skärmen" är den största batterislukare, således är det inga problem att lyssna på musik längre perioder, om du däremot tänkt spela spel 24/7 kan du få problem, om du inte har tillgång till laddare vill säga. Något som man bör ha i åtanke när man argumenterar för "den telefonen har bättre batteritid", i dagens samhälle har man så gått som tillgång till laddare 24/7.

Ciao

6. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Akta dig för HTC då deras batteritider är värdelösa. Köp hellre en galaxy eller en ARC som har nästintil dubbla batteritiden. Det suger att alltid behöva ha en ladda med sig,,

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.