Jag håller på gråta hjälp vill ha 2.2 offcielt

Diskussion i 'Blade' startad av syncmaster, 19 mar 2011.

1. syncmaster

syncmaster Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

nu börjar de gå långt vill ha den jävla 2.2 froyo på hemsidan stog det att mer info kmr men inte nu jävlar är jag arg och vill inte göra såna jjl osv vill ha den riktiga

2. matphi

matphi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

du behöver inte svära:)

3. söderbäck

söderbäck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Många som börjat tro att denna inte kommer dyka upp för allmänheten. Lämnar du in telefonen så uppgraderar annovo den och så har det redan varit sedan ett tag. 2.2 finns alltså ute.

Jag vet inte om allmänheten kommer få tillgång eller ej, men jag tröttnade på att vänta igår. Dessutom har ju kallt_kaffe gjort en hjälteinsats och fixat till en fantastisk ROM med namnet swedish spring som bygger på comviqs 2.2blade.
    Det är den jag kör nu och det fungerar utmärkt. Tror inte det är några skillnader mot den uppdateringen som alla väntar på (men som kanske inte kommer för allmänheten).

Rekommenderar denna varmt:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=36653

4. fellow

fellow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Saken är att jj är mer riktig (mer som Google hade tänkt sig från början) än den ZTEofficiella, då den officiella är låst i efterhand (ej tillgång till root tex). JJ har tex en Android startskärm/animering medan den officiella har animeringstext på kinesiska i stället. Så jj är mer officiell och riktig än en riktig och officiell 2.2l. :cool:.

Last edited: 19 mar 2011
  5. borgia

borgia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Syncmaster, jag börjar känna lite likadant.

Jag är färsk på android så jag vågar inte riktigt slänga in någon custom-rom än dels för att jag är livrädd för att bricka min telefon och dels för att det ju kan uppstå problems med den och då vill jag kunna skicka in den på service utan att någon klagar om någon garanti...

Vad jag har förstått så går det att gå tillbaka till originalROMen men kan de se att man trixat sig lite om man skickar in den till anovo senare?

Kan de bara slänga ut den där djävla uppdateringen?! :cry:

6. syncmaster

syncmaster Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

japp är samma som dig vågar inte lägga in nån egen e samma oxå med nya rom så df vill jag vänta men kan ej stoppa tårarna hoppas ZTE ser detta okej om de gav oss nya nyheter där den e på väg om 5dagar 10dagar osv osv fan e så arg:cry::mad:

7. Skogstobbe

Skogstobbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Var likadan jag för några dagar sen. Men ja testa min telefon för dom lite fel som jag sett andra har haft på sina mobiler, så jag visste att det inte va nåt fel på den. Och sen efter det följde jag bara en guide och la in JJ9 och det funkar riktigt bra.

Om ni har 2.1 nu så tycker jag lätt att ni ska lägga in en ny Rom.
    Men om ni har den officiella 2.2romen tycker jag inte ni ska byta rom för ni kan inte då byta tillbaka om ja fattat rätt

8. borgia

borgia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör 2.1 nu, antar att det är det som syncmastaR kör också, eftersom den uppdatering som ska komma ut är just 2.2...

Jag skulle nog kunna klara av att lägga in en customROM men en av anledningarna till att jag inte vågar mig på det är om det skulle uppstå något problem som garantin täcker. Hittills har min fungerat hur bra som helst men om det kommer till exempel damm under skärmen inom en snar framtid så vill man ju kunna använda sig av garantin.

Var jag har förstått så finns det sätt att återgå till orginalROMen men jag har inte förstått om det går att göra så att man inte lämnar spår av att ha rootat den eller liknande... Hade varit segt att förbruka min garanti på att lägga in en custom 2.2 om det ändå kommer en officiell inom (mkt) snar framtid...

Iofs funderar jag på att slänga in 2.3 från CM som verkar ha blivit hyfsat stabil nu, om jag skulle använda någon customROM...

9. MackaN96

MackaN96 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag körde JJ på min Blade från Comviq, sen när telefonen började strula och skulle skickas in på garantin var det bara att installera original Comviq ROM via Clockwork, den ROMen är o-rootad och skriver även över med den riktiga Recoveryn, så varken Root eller Clockwork fanns kvar, och dom på Anovo hittade ingenting heller.

10. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag hade lätt hoppat den officiella ROMen och tagit Kallt Kaffes ist. Var det inte något också om att om man installerade den officiella ROMen så kunde man inte längre använda någon av de fungerande clockworks. Mao så har man inte möjligheten längre att rota luren i framtiden och stoppa in ett eget ROM? Rätta mig om jag har fel, bara skummat igenom några poster. El är det nyare blades som inte går att rota(RB10?)?

Men jg hade LÄTT valt moddarcommunitys ROMs(Kallt Kaffe, Cyanogen etc) över de officiella. De är tusen ggr bättre och oftast långt före de officiella. Open source is da shit. Eftersom folk är intresserade av vad de gör och gör det ideelt och hjälps åt, så går det mkt fortare än att vänta på att ett företag som inte har någon motivering(vinstintresse) att släppa uppdateringar till hårdvara de redan sålt(se SE).
    Om ni är oroliga för garantin, bar att slänga in originalromen sen om ni ska lämna in på reparation. Dessutom är själva proceduren för att lägga in ROMs busenkel(och tom blivit lättare nu med ROM manager i cyanogen). Jag drog mig länge för att lägga in en ROM för jag pallade inte mecka, men sen när jag väl satte mig in i det så var jag överraskat och sparkade mig själv över att det var så enkelt och jag inte gjort det tidigare.

Så torka era tårar och rota era lurar ist! ;)

Last edited: 20 mar 2011
  11. borgia

borgia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det låter riktigt gött, satte min på laddning när jag skrev förra inlägget, kanske kör in en ny ikväll rent av om jag har orken... Man måste ju ta lite "risker" någon gång också...

Ska bara leta upp original Telia ROMen så att man har den ifall att något skulle skita sig som blir ett garantiärende.

Det verkar ju inte så jättesvårt, men är som sagt färsk och har inte riktigt vågat tidigare...

12. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    FYI, om du har en hyffsat ny Telia Blade så kolla ROM versionen. Om den slutar på B04 så finns det vad jag vet ingen dump på den. För den tidigare version som slutar på B03 så har jag en återställnings ROM liggande.

Om du har B04 får du gärna dumpa den innan du flashar om telefonen. Info om dumpning finns här: http://android.podtwo.com/romdump/

13. borgia

borgia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har B04, försöker fixa dump så fort som möjligt.

Kan du fixa en sjyst recovery-image av den utifrån det? Så att det blir jättelätt att återgå till originalROMen?

Hade varit grymt!

Tänkte köra in JJ9 ikväll men får se om tiden räcker, vissa jobbar ju helg... Men dumpen ska jag nog kunna få upp iaf!

EDIT: Får ta det imorgon, det lirade inte så lätt som jag trodde det skulle göra...

Last edited: 19 mar 2011
  14. halv

halv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det någon här som vet vart jag kan tanka original rom till tele2? tänkte utifall att jag behöver lämna in den osv :P

15. söderbäck

söderbäck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Borde kanske finnas en klistrad tråd om hur man återställer telefonen till hur man fick den.
    Original B04 (Telia) är jag intresserad av att få tag i också - just in case.

Aja. Kallt_kaffe - TACK! Du hjälper verkligen många här med både roms och bra svar. Får bli en liten donation med paypal.

16. nöt

nöt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man kan alltså inte uppdatera till 2.2 officiellt än?
    Jag har en som jag köpte för 2 veckor sen med 2.1.
    Idag fick min kompis sin och den har 2.2.

17. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Nej, inte officiellt ännu. Anovo verkar dock börjat göra uppgraderingar på enheter de reparerar. Det verkar också lite oklart om de kommer att lägga ut uppdateringen för nerladdning eller om man måste lämna in den för att få den uppgraderad.

18. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Alltså, finns det ens en programvara till ZTE Blade?

Jag tycker det verkar bara lättare och lättare att roota och lägga in kallt_kaffes skit istället (bra skit alltså).

För vi får ju aldrig veta hur det går med dessa uppdateringar

19. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Det har visat sig att ZTE har en windowsprogramvara som gör samma sak som det vi kallar en TPT-installation fast via USB. Ungerska T-mobile har lagt ut en 2.1 uppgradering till sin Blade i det formatet. Men största sannolikhet är det samma typ av programvara som Anovo använder när de uppgraderar telefoner till 2.2.

20. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Om man sedan lägger in den officiella 2.2'an från Comviq, kommer det att bli problem med root och custom-rom's då? Har hört från folk med andra mobiler att det har vart så.