Jag har en app som jag vill utveckla

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av WX5, 11 feb 2012.

1. WX5

WX5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har en idé på en väldigt simpelt spel men jag har noll kunskap om att göra en app. Hur får man bäst hjälp med att utveckla en sån? Den skall vara gratis och ingen reklam. Ett simpelt spel som är som tidsfördriv.

Någon som vet hur man gör eller någon som kan tänkas hjälpa mig att göra den?

2. berka

berka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

if(du kan programmera)
    kolla på(youTube);
    else
    return "lär dig det först";

typ så :)

Finns jättemånga tutorials därute , bara o söka!

3. spot_1337

spot_1337 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Berätta lite mer om spelet så kanske jag är intresserad

4. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Gör som föregående säger. Berätta så mycket som möjligt om projektet.

Det är enda sätter att hitta någon som frivilligt vill göra ett större projekt.

5. WX5

WX5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det är ett kortspel som jag brukar spela med en vanlig kortlek men det är inte alltid som man har tillgång till en kortlek.

Det är som sagt ett simpelt spel. Min vision kring detta är att det finns en kortlek och en hög ovanför där korten skall hamna. Spelet går ut på att man vänder upp (klickar på den nedre högen) ett kort i taget smatidigt som man räknar (spelet räknar åt en) ett, två, tre osv tills man kommer till tretton varpå man börjar om från början tills man kommit igenom hela kortleken. Grejen med detta är att man inte får vända upp samma siffra som man säger. Tex om du får siffran tre samtidigt som du säger tre för då är spelet slut.

Spelet säger till när spelet är slut. Sen vill jag ha en knapp som står blanda på och den skall man få trycka så många gånger man vill tills man är redo att börja spelet igen. Gärna en statistik vill jag också ha.

Hoppas inte någon snor min idé nu. ;-)

6. Mart

Mart Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Typ som kortspelet stress? :)
    Kanske skulle vara roligare om man körde multiplayer så skulle man klicka nånstans när samma kort som siffra kommer upp så snabbt som möjligt? ;)