Problem: Jag har gjort bort mig

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av jakeplisken, 17 nov 2013.

1. jakeplisken

jakeplisken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min gamla S:2a blev snodd när jag är i australien så köpte en ny. Denna var istället GT-I9100T (innan hade jag inget T på slutet).
    Jag är 90% säker på att den körde JB 4.1.2 och naturligtvis skulle jag försöka roota den. Använde samma kernel som när jag roota min gamla S:2a första gången vilket var för ICS 4.0.3 och dessutom för GT-I9100. (CF-Root-SGS2_XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5)
    Nu startar inte telefonen. Kommer in i Download Mode och recovery. Har försökt flasha siyah kernel för JB men då står det:
    "<ID:0/006> Added!!
    <ID:0/006> Odin v.3 engine (ID:6)..
    <ID:0/006> File analysis..
    <ID:0/006> SetupConnection..
    <ID:0/006> Complete(Write) operation failed.
    <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)"

alternativt stannar det på SetupConnection eller så visas bara den sista raden men istället (succeed 0 / failed 0).

Är min bästa möjlighet att ladda ner stock rom 4.1.2 till GT-I9100T från sammobile? Eller ska jag ladda ner stock ROM som motsvarar den kernel som jag har flashat nu, 4.0.3 till GT-I9100?

Kan man flasha ROMsen från sammobile via odin direkt? Kan inte lägga in filer på telefonen o flasha från recovery eftersom telefonen inte upptäcks av datorn när telefonen inte kan sättas på.
    Kan i och för sig försöka skaffa en adapter till mitt minneskort o på så sätt flasha från recoverey.

Är på resande fot och sitter med köpewifi på ca 500 mb om dagen så är lite begränsad när det gäller att ladda ner Stock roms som brukar vara större än så...

Last edited: 17 nov 2013
  2. jakeplisken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löst:

Laddade ner stock rom till 4.0.3 från samfirmware, packade upp och flashade md5-filen med odin

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Precis! I9100T och I9100 är icke samma sak tyvärr ;) Skönt att det löste sig!

4. jakeplisken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä men som jag förstod så är den egentliga skillnaden bara modemet och jag tyckte jag läste att man skulle kunna flasha i princip alla i9100 roms på i9100T och vice versa? Spelar ju ingen roll när jag flasha ICS-kernel på JB, vilket jag tror var det stora problemet? Det hela försvårades av en rostigt wifi-uppkoppling som gjorde att jag inte kunde ladda ner det jag behövde, men nu sitter jag äntligen med min gamla siyah kernel igen och ska flasha in ett nytt modem :)