Jag känner att jag måste spela ett spel!

Diskussion i 'Off Topic' startad av xintron, 4 aug 2010.

1. xintron

xintron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

God afton ärade Android ägare!

I några veckor har jag och några andra personer spenderat några kvällar då och då genom att spela diverse spel. Det har blivit mkt RTS i form av Red Alert 2, Age of Empires 2 samt Balanced Annihilation (SpringRTS-motorn). Även Left 4 Dead (2) samt Alien Swarm har spelats.

Nu till problemet. Alla verkar vara på semester så nu sitter jag och några få andra kvar. Det är inte lika kul att spela en omgång AoE2 på enbart 2 pers utan man vill vara minst 3. l4d co-op kräver 4 personer så även detta har stått still.

Finns det några personer här som vill uppsöka gemenskap hos oss, antingen genom att spela med oss eller enbart vara social i vår IRC kanal eller vår mumble server?

För att få in rätt patchar och liknande, snacka med oss på IRC så ska vi rätta in dig i ledet :)

Lite info: Vi (jag) har ett IRC-nätverk där vi befinner oss i kanalen #gfu ( irc.gfu.se ). Även en mumble server existerar som främst används när vi spelar men det händer att folk är allmänt sociala där. Adressen till den är (surprise) gfu.se, port 64738. Denna mumble-server kan även användas för den som känner att du/ni skulle behöva en sådan server. Spelen anordnas genom GameRanger för att det ska vara enkelt att komma igång. Detta gäller självklart inte spel som Alien Swarm och liknande då det körs via steam.

Jag kommer nu med spänning vänta på den första person att ta kontakt och delta i nästa spelomgång (blir vi tillräckligt kör vi redan ikväll). Happy gaming!

Last edited: 4 aug 2010