Övrigt: Jag köpte ett modem.

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av John-Erik, 3 jun 2012.

1. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Hej kära anhängare på denna telefon. Det här är en grym telefon för den som har det många andra inte har. 4G. Det här ju varit anledningen varför vi köpte telefonen.
    Det är sorgligt att många är missnöjda med sin LTE. Jag förstår besvikelsen över dess hårdvara som påminner om håravfall för vissa. Där samtalstrafiken klingar dåligt vid 4G-uppkoppling.
    Men jag är ändå stolt över telefonen. Jag har visserligen inte drabbats av någon dålig mick, brutet samtal (mer än tidigare dumphone) eller flimrande kamera. Men jag får en sjujäkla hastighet på nätet att jag kan leva gott med den som ett modem. Jag köpte den för att leka hotspot till min Transformer eee pad. Det funkar fint och surfnöjet är högt. Jag har dessutom fått uppdraget som Internetdelare till fotbolls EM där jag ska med slutet sällskap titta på, på lite turné.
    Jag har fått rädda kvällen där vi behövde bra Internet för att titta på Eurovision Song Contest.
    Jag är stolt över min telefon och vad det presterar för mig. Nu fick jag i och för sig ett väldigt bra pris, på 345kr i månaden med tele2 4g maxi.
    Jag är inte heller orolig för kommande utveckling till telefonen och det 4Gnätet. Det är en telefon som är framtidsready. Det är häftigt att vara utrustad för den tekniska utvecklingen som väntar oss.

Var stolt över er telefon. Även om det mer är ett modem än telefon.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

spjerne gillar detta.
  2. Jennyblom

Jennyblom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Håller med dig om att de e en jäkla fart på internet o de e kul ! Den går mycke snabbare n laptopen ha ha :P

3. Pysslan

Pysslan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt rätt

Jag kunde ha köpt en vanlig galaxy S2 för samma pengar om jag ville men varför? Just nu kör jag telefonen i 3g-läge för att spara ström men jag har i varje fall möjligheten att använda 4g. Jag fick en något större skärm, något snabbare propp, möjlighet till 4g (NFC också, när nu det slår igenom?) alltså en telefon som är lite bättre än den gamla S2:an för samma pengar.

Kunde i.o.f.s. köpt en HTC OneX men kände inte riktigt för det efter att ha kört HTC ganska länge (3 st HTC på rad) och tittar man på andra forum är inte den heller felfri.

Hoppas däremot på ICS och en firmwareuppdatering för att, i bästa fall, fixa batteritiden lite och dom problem som många verkar uppleva med att samtal bryts m.m.

4. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag hade också alla mobiltelefoner att välja mellan. Stod emellan topplistade: Iphone 4S, Samsung Galaxy S2/S2 LTE, HTC one X, Sony Xperia S.

Men herregud. Att få 4G med 10GB surf är ju gudomligt för 345kr/månaden. Det var tanken att jag skulle skaffa mig en smartphone för att komplettera min wifi-tablet som praktiskt sätt har täckt mina laptop-behov. LTE:n var ett givet val. Skulle 4G inte varit så viktigt för mig hade jag givetvis kört på en annan telefon. Troligen HTC one X eller Xperia S - nu när de gällde samma pris.

Ang. ICS. Jag personligen känner inte superbehovet. Jag tycker det är bra att vara sen med mjukvarouppdateringarna för att undvika massiva buggar. Även om det aldrig är felfritt i början till en specifik telefon så kan det vara en enorm fördel att få ICS lite senare - framför allt när det inte ens är 8% av alla modeller som har 4.0. Marknaden anpassar sig fortfarande för GB-stöd.