Jag och min jävla O2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av pyakex, 6 aug 2011.

1. pyakex

pyakex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är så trött på min telefon. I början var det det vanliga, den var fruktansvärt seg och att den starta om och lite sådant. Men tänkte det kommer snart en uppdatering så de uppenbara problemen kommer lösa sig. Sen kom uppdateringen, och den slutade i och för sig att starta om.

Först uppdaterade jag utan att nollställa telefonen och då efter bara något dygn var den i princip obrukbar. Den var så fruktansvärt trög, det kunde ta flera sekunder innan något hände efter att jag tryckte på skärmen och ibland kunde jag inte svara på samtal för den var för seg för att dra slidern.

Sen gjorde jag en total återställning (hålla in volymknapp och så vidare) och några få minuter kändes faktiskt mobilen användbar. Men direkt när jag installerat lite program (SPB Shell 3D, Pure Grid Calendar bland annat) så var det i princip tillbaka till det vanliga.

De uppenbara problemen jag har nu är:

Jag måste starta om mobilen rätt ofta, för efter ett tag blir den för seg för att använda.

Folk jag SMS:ar får ofta dubbla SMS. Är det telefonens fel eller Telias fel?

När jag får SMS eller samtal och har telefonen i fickan så låses skärmen upp och jag trycker på allting på hela telefonen. Nekar samtalet, svarar, startar program, ringer upp folk, SMS:ar, mailar och så vidare och så vidare.
    Jag försökte komma runt problemet genom att sätta på ett låsmönster vilket resulterar i att jag bara brukar neka eller ta samtalet i fickan. Tyvärr så finns det då en nödsamtalsknapp så jag brukar ringa 112 rätt ofta.
    Varför varför varför stängs inte touch-grejen av när proximity-sensorn känner av att den ligger i fickan?

När jag trycker på låsknappen för att låsa upp telefonen tar det mellan 0,5 och 1 sekunder innan lås upp-mönstret kommer upp och sen efter det tar det ytterligare en liten stund innan den börjar registrera när jag drar på skärmen. Detta resulterar i många felaktiga upplåsningsförsök vilket är frustrerande.

Är detta fel på just min telefon eller är det såhär på alla 2X?

Detta är min första Android-telefon, så jag har inte världens vana, men jag skulle ändå kalla mig själv mycket avancerad datoranvändare. Jag har väldigt lätt att sätta mig in i prylar och system, så jag tror inte jag gör något uppenbart dumt.

Jag känner att jag bara vill häva köpet av denna skitpryl men jag vet inte riktigt vad jag skulle säga för att få igenom det. Några tips?

Tror ni jag skulle bli lyckligare med en SGS2 eller är hela Android-världen lika rutten?

Last edited: 6 aug 2011
  2. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Enda problemet jag haft med kom är glappande hdmi-port (fick en ny telefon direkt)

Sen att den medföljande launhern laggade redan från början visste jag innan jag köpte telefonen. Installerade "luncher pro" och nu har jag iphone-flyt. Eftersom telefonens hårdvara krossar telefoner som kostar 1000kr+ mer så kan jag ta att jag måste byta launcher

3. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Otroligt vilka fel du har då. Min som stock var lite seg och hade inte så bra batteritid men fungerade bra i övrigt, men såna problem du har låter helt galet. Inte hört någon som har så mycket klabb som du...

Jag hade nog skickat tillbaka den om den strular så fruktansvärt.

Du blir säkert mer nöjd rent funktionsmässigt med en Galaxy, dock gillar jag inte den alls. (morsan+sambo har varsin..) O verkligen inte Samoled+ eller vad det är för skärm :)

4. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Jag tror du skall börja med att ta bort SPB Shell, de må se bra ut men har alltid varit en orsak till seghet.
    Sen anser jag också att man inte skall gnälla över telefonen så länge man inte testar den stock då det finns många andra appar som ställer till oreda.

5. Northernlight

Northernlight Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Installerade go-launcher idag,tycker telefonen flyter på mycket bättre. Hittade även Agile lock, som är en låsskärm som ser ut som den i Sense 3.0. Flyter mycket bättre än original och har ju plats för 4 valbara genvägar i låset... Ni som testat nya sense vet vad jag menar... har ju inte haft den så länge, men så här långt kan jag verkligen rekommendera den till er som lessnat på det laggande originallåset...

Last edited: 6 aug 2011
  6. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag kanske är dum nu men hur får du agile lock att verkligen låsa upp någon av de 4 genvägarna i menyn? (kamera, mail etc). Själv måste jag dra cirkeln upp ovanför dem sen låses skärmen upp som vanligt

7. matskuben

matskuben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag drar in genvägen i cirkeln, då funkar det för mig i alla fall.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

8. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jaha så enkelt :P tack

Sent from my LG-P990