Problem: Jag tror jag blir galen snart!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av crf_niklas, 1 feb 2012.

1. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Vill reda ut lite saker,

Är problemet med att homeknappen tar screenshots ett hårdvarufel (fel på on off knappen?) eller är det ett mjukvaru fel? Haft inne mobilen för detta en gång och dom kunde ej hitta något fel efter 5veckor.

Sen har jag ett problem med att när man ringer någon så går tangentlåset på så man kan ej lägga på och när man försöker öppna telefonen igen genom att trycka på on off knapp så blinkar bara displayen till och släcker sig igen. Det går alltså ej att lägga på och man blir galen. Får plocka ur batteriet för att tillslut lägga på. Ännu har jag inte slängt telefonen i backen men det är inte långt borta vill jag lova.

Någon som vet ifall HTC kommer med någon stor Windowsphone snart? För androd känns inte stabilt tycker jag. Men man kan ju hoppas på att det blir bättre med ICS för det har ju inte kommit några uppdateringar på nuvarande verson på ett tag så dom bör ju vänta på ICS?

// Niklas

2. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem och tänker mig att det beror på nån form av glapp i on-off-knappen.

Det är ju så att man tar screenshots med våra telefoner genom att trycka On-off OCH hemknappen. Så de gånger hemknappen ger ett screenshot verkar telefonen tro att onoffknappen är intryckt, på nått sätt.

Och att den blinkar och tänder och släcker sig några gånger när man ska ha igång den, kan kanske också bero på att den tror att man trycker flera gånger, trots att man bara trycker en gång.

Båda felen verkar alltså bero på att telefonen tror att onoffknappen trycks lite mer än den gör...

3. crf_niklas

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Ibland kan telefonen ligga och lysa utan att man gjort något med den, till slut så är ju batteriet slut. Detta kan ske när som hällst, borde också kunna vara pga on off knappen. Men frågan är ju är det android som är skit eller är det HTC som är skit?

4. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 402

MINA ENHETER

Det är ju inte Android som är skit. Är väl mer att just den modellen är lite dåligt gjord.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    HTC Titan är ju en stor windows phone, har själv ingen aning om huruvida den är bra men dyr är den iallafall.
    dyr är ju då en definitionsfråga men den är väl i toppskiktet prismässigt.

6. bosseh

bosseh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tror att detta problem är HTC-Senserelaterat. Jag ledsnade och rootade min lur. Efter det har jag flashat in åtskilliga 'custom roms'. Jag har för närvarande en Sense-rom InsertCoin i luren. Inte skuggan av bekymmer med 'screen dumps ' eller spontana omstarter sedan rootningen . :D

Edit: Eftersom ICS verkar ligga i röret för Sensation kan det kanske vara en idé att invänta den uppdateringen.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk

Last edited: 5 feb 2012
  7. Number1ne

Number1ne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft precis samma problem som dig crf_niklas, sen rootade jag och har flashat in ett antal olika roms, bl.a. insertcoin, och efter det har jag inte fått skärmdumpsproblemet en enda gång. Så problemet verkar vara Sense-relaterat.

8. KaninenSnuffe

KaninenSnuffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet någon n'är ICS beräknar släppas för Sensation? Tillhör skaran som är tokig på den glappande on/off-knappen.
    Dessutom låser sig stora delar av skärmen ibland. Endast området nere vid knapparna fungerar. Tar ca 5 minuter, sedan släpper låset.

9. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag hoppas alla med problem kontaktar HTC.... för inget blir löst genom att gnöla i den här tråden.

http://www.htc.com/se/help/htc-sensation/#

Längst ner till höger är Kundserviceknappen.

Sen kanske HTC får häcken ur vagnen med ICS..... ju fler som bråkar desto bättre !! ;)

zaragon gillar detta.
  10. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 476

MINA ENHETER

Det är hårdvaru-relaterat. Skickade in telefonen där power-knappen byttes ut. Det fungerade perfekt en hel månad, inte en enda ofrivillig skärmdump, innan knappen började krångla igen. Nu sålde jag den med det problemet, han som köpte den skulle skicka in telefonen. Skicka in telefonen!

11. crf_niklas

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Har nu kontaktat HTC och väntar på svar ifall det är hårdvara eller mjukvara. så jävla segt att bli av med mobilen i 5 veckor för en sån här skitsak IGEN!

12. crf_niklas

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Fick svar av htc att det var hårdvarufel och att jag skulle skicka in den. Så nu blir det att vara utan mobil i 3-4 veckor :( tråkigt.

13. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Jag ansluter mig till skaran som blir galen. Jag har haft min telefon i fickan hela dagen, men den körde slut på batteriet på 4 timmar med 95% energiförbrukning på skärmen. Jag har inte använt skärmen i mer än några sekunder, så den har definitivt tänt sig i fickan minst ett antal gånger.

Ska kika lite på skalet och knappen och fundera på vad som är fel..