Jahapp... då förstörde jag mobilen tror jag

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av xziaz, 1 jan 2012.

1. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tjena...

På nyår nu nyss, så var jag rätt så sur.. hade bråkat med tjejen. Jag fick ett sms av henne och blev rätt så sårad och arg så jag kasta ölen och mobilen däreften mot ett plank... tyvärr så spräckte jag hela skärmen så ser bara en liten prick på skärmen längst ner... tyvärr har jag då root med romen oxygen så kan ej lämna in pisset... Någon som har ett tips? Jag kan lixom känna vibrator på knapplåset (oxygen) och har lyckats trycka mig till nödläge och tryckt in massa knappar hehe så det funkar... skärmen är kaputt iaf...

Jag har inte lust att betala 1000-1500 kr för att fixa detta... Finns det någon lösning grabbar/tjejer?

Tack!

2. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Skador som du själv har orsakat täcks inte av någon garanti. Den garanti du får när du köper en mobil täcker endast eventuella fabrikationsfel. Så du får stå för hela kalaset själv eller köpa en ny mobil helt enkelt. En extra drulle försäkring kanske vore något men för att ens kunna teckna en sådan så måste ju mobilen vara hel från början

3. Huddex

Huddex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

4. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

Du får handla en Sonim om du ska kasta den i väggen. :cool:
    The indestructible mobile phone - Part 4 - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=LYbfqmriVio&feature=related

Last edited: 1 jan 2012
  5. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för era svar! Men jag ska testa på drulle försäkringen, så jag måste unroota mobilen haha! Jag använder ju oxygen på den, så jag måste ha sense rom för att köra RUU filen... Dock kan jag inte se något på skärmen. MEN om jag kan köra RUU genom typ recoveryn så kan jag nog navigera mig ditår med trackballen eller något liknande och sedan köra RUU filen?

Tack!

6. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Um rätta mig om jag har fel.

Du kan väl skicka in den som den är utan att unroota? Root "förstör" väl bara garantin? Detta pröjsar du ju själv för, eller iallafall din försäkring.

7. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är du säker på det? För jag vill inte förstöra min chans att kunna fixa den på försäkring, men jag ska försöka unroota den på något sätt. Jag vet sättet med t.e.x en sense rom sen kör RUU filen. Men har läst att man kan köra det i recovery också (amonra). Stämmer detta? Alltså att jag navigerar till USB ON eller vad det heter, och sedan startar RUU filen på datorn. Ska detta funka?

För jag vill vara på den säkra sidan!

Tack

8. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Så drulleförsäkring gäller fastän man medvetet har i sönder saker? Eller är det försäkringsbedrägeri vi pratar om?

9. Kattla

Kattla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har då kört RUU-filen utan att ha en Sense-rom, flera gånger dessutom.

10. Airborne

Airborne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Drulleförsäkringen täcker bara olyckshändelser,att i ilskan slänga mobilen i väggen och medvetet förstöra den täcker ingen försäkring.

Att sedan många i den situationen hittar på en historia som försäkringsbolagen sväljer är faktiskt försäkringsbedrägeri liksom alla dessa mystiskt ökande antal "borttappade" telefoner i anslutning till när det kommit ut en nyare modell.

Det är klart att någonstans får de andra försäkringstagarna betala för dessa bedrägerier genom höjda premier och försämrade villkor.

Risken är väl att försäkringsbolagen helt slutar att ersätta telefoner om sådant här blir för vanligt och då får alla lida för de som missbrukar försäkringarna.

Har man kastat sönder mobilen så bör man få stå sitt kast själv och inte låta oss andra betala för din dumhet,för det är ju det som blir följden annars.

Försäkringsbolagen har dessutom börjat utreda den här typen av ärenden mer noga då de är medvetna om att mycket är bedrägerier.

Kommer det fram att det är ett försäkringsbedrägeri så är det inte bara det att man blir av med ersättningen, man riskerar också att åtalas och straffas med allt vad det innebär.

11. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för svaret! Jag visste inte detta, pratade nyss med dom och dom berättade detta också. Så jag ska lämna in den på service, ringer just nu för att se vad det kommer att kosta mig.

Men när du nämner om bedrägeri osv, det har jag absolut inte planerat. Jag visste inte att det funkade så här. Men jag ska lämna in den på service imorgon, köper en sensation xe istället.

Sedan säljer jag den andra Desiren eller något liknande

12. JonteeU

JonteeU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad säljer du desiren för? :)

13. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Alltså det kommer nog ta en liten tid eftersom skärmen e kaputt haha. Och ska jag vara helt ärlig så vet jag inte ens vad för pris jag ska sälja den för när jag repererat den. Känns ju som jag kommer gå i minus vilket fall haha.

Är du intresserad eller? :)

14. JonteeU

JonteeU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, men om du inte vill fixa skärmen så kan jag fixa å trixa med den, vad kan du tänka dig den för? :)

15. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Min filosofi i dessa fall brukar vara, "Dont ask, dont tell". Frågar de vad som hände ljuger jag inte, men jag berättar inte om de inte frågar.

Grejen är att de aldrig frågar, de bara antar saker. Och vad de antar kan inte jag rå för.

16. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag vet inte helt ärligt, jag vill först försöka återställa den på något sätt så att alla mina personliga grejer är borta! Hehe

Ger ett svar imorgon hur jag ska göra :)

17. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Men hur gick det med ölen då!