Jakten på prestanda

Diskussion i 'Allmänt' startad av devylia, 17 jul 2015.

1. devylia

devylia Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Hej folk. Nikas heter jag och ni har kanske sett mig i kommentatorersfältet eller här i forumet. Har också, tillsammans med några andra, en sajt som bevakar bla nörderi.

En av mina största nörderiintressen har alltid (well, inte alltid men sedan min första mobil vid 1995) vart mobiltelefoner. Även gillat datorer kameror, mp3-spelare och annan teknik. Men mest mobiler.

Jag har inte blivit mätt än utan snarare tvärtom. För länge så krävdes ett mobilintresse också ett intresse över de snabbaste kretsarna, det bästa processorerna och den bästa skärmen. Saker som idag är kul men inte lika kul.

Mobilmarknaden har kommit ikapp sig själv. Precis som datormarknaden har för oss som inte är intresserade av senaste 4k-spelen. Jag har alltid föredragit att spela på konsol så PC framfarten har vart mer eller mindre ointressant om det inte handlat om att pressa priserna.

Precis där är vi med mobilen idag. Jag skriver detta från en Lenovo K3 Note. En telefon som kostade ca 1400 kronor och som är... Nå den är jämförbar med alla toppmodeller från förra året. För att spela bästa spelen passar den inte. Inte heller för bästa ljud, skärm, kamera. Men den är bra nog.

Här är mobilmarknaden fortfarande intressant. Hur bra (nog) mobil får man för pengarna.

Enda anledningen att jag fortfarande kollar senaste modellerna av lg och samsung är kameran. Men när gionee elife e7 finns där där 1500 kr från Kina?

Tack för mig