Java för Wildfire? Knapplås när man pratar?

Discussion in 'Wildfire' started by Huntress, Sep 3, 2010.

1. Huntress

Huntress Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är ganska ny med min Wildfire och ställer kanske en massa frågor som egentligen är självklara. men inte för mig :cool:

Dels vill jag kunna lägga in apps där mna tränar på högskoleprovet.
    Jag hittade en sida där man kunde ladda hem dessa för iPhone, (mobilutbildning.se) frågade därför om det var på G med liknande för min HTC Wildfire. Fick detta svar:

Självklart har vi apps som även funkar för android.
    Vad du gör är att du ser till att du har en separat java-motor för telefonen, den kan heta Java Blend, J2ME MIDP Runner, ME runner eller liknande. Har du inte det finns det att ladda ner i butiken.

Jag kan inte hitta detta nånstans. Vet någon var dessa finns och om de ens går att använda till Wildfire?

Sedan har jag en till fråga. När jag pratar i telefon kommer jag åt att både ringa och smsa andra med kinden. Finns det någon inställning som gör att jag inte behöver hålla telefonen 1dm från örat när jag pratar, alternativt skickar massa konstiga sms till folk?

Tack på förhand! :D

2. Crimzoneyed

Crimzoneyed Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

vet inte hur ofta jag har råkat lägga på ett samtal med kinden xD

3. jensaeriksson

jensaeriksson Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

HUR kan det vara så? Måste finnas ngn app som löser detta!

4. Dadido

Dadido Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad händer om du har ett samtal igång och lägger handen över skärmen?

Telefonen ska automatiskt släcka ner skärmen och göra det omöjligt att trycka på något när den täcks (t.ex. genom att telefonen hålls nära örat) just för att man inte ska råka trycka med kinden av misstag. Dessutom skulle det bli väldigt varmt om örat om skärmen var igång under hela samtalet.

Om din skärm inte släcks när du lägger den mot örat är det något som är fel och då bör du felsöka det.

5. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Som Dadido säger, prova slå ett samtal till vem som helst och håll ett finger över högtalaren som sitter ovanför displayen. Släcks inte displayen då så är nåt fel.

6. Densvenske

Densvenske Teen Droid Medlem

MINA ENHETER