Problem: JB + Juice defender ultimate

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av liero123, 5 november 2012.

1. liero123

liero123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min första tråd så klaga inte ! :)
    Jag uppdaterade igår till JB 4.1.1 och har Juice defender ultimate installerat på telefonen. Men nu när jag laddar mobilen med Jucie defender aktiverat så laddas den knappt batteriet rör sig typ 1 procent på 2 timmar. Jag måste tydligen stänga av Juice defender för att den ska kunna ladda normalt. Går det att fixa eller är det en bugg som kom nyligen? Kan jag lika gärna ta bort jucie defender överhuvudtaget ? finns det något bättre?
    Tack för hjälp mvh...

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Ta bort juice defender. Skräp-app egentligen som bara gör vad du själv kan göra. Typ stänga av wifi när du inte är uppkopplad och stänga av sync och gps o.s.v.

Sen är inte juice defender rätt utdaterad?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

dr digital gillar detta.
  3. sgtSmittohärd

sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Helt värdelös app som inte behövs!

4. liero123

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag hade ICS innan jag uppdaterade så höll telefonen i minst 2 dagar så det kändes som den faktiskt gjorde nytta. Men ni kan ha rätt den är väl inte uppdaterad på ett tag. Finns det något annat program utan root som kan stänga av 3g när skärmen släcks och synca med ping som inte drar lika mycket batteri?

5. erikd

erikd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Du kan ju alltid knåpa ihop lite profiler i Tasker (Hemsida). Tråd på swedroid: "Tasker - Mitt bästa tips". Google Play

Last edited: 5 november 2012
  6. liero123

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tasker lät för avancerat för mig och kostade en aning. Letade mer något gratis alternativ men får väl kolla vidare på tasker när jag har med tid. Tack ändå :)

7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Jag ångrar dock lite smått att jag inte köpt Ultimate för 50 spänn innan jag visste hur värdelöst konceptet var.

8. tusenkonstnar

tusenkonstnar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har kört den förut och den gjorde definitivt skillnad (som många påpekat kan man ändå stänga av ganska mycket annars vilket jag också gör men för min del blir det inte av att slå över till 2G när jag är mitt i ett samtal t.ex etc).

däremot upplever jag numera att hela telefonen blir seg om jag har JD igång. Den hänger sig, svarar oerhört långsamt i menyer etc...

9. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Tycker juice defender är ett riktigt trevligt program. Användarvänligt för den som inte vill sätta sig in i Tasker. Jag har dessutom inte lyckats göra ett program i Tasker som tvångssynkar alla relevanta appar en gång i timmen.

Jag kan göra ett program som stänger av och på autosync en gång i timmen, men det tvångssynkar inte och kan inte känna av när datatrafiken minskar så det är ok att stänga av synken utan måste köras på timer. Samma sak för att stänga av data då skärmen släcks...

Har någon tips på hur man skriver detta får ni gärna PMa!

Tycker JD är en högst relevant app... Vem orkar stänga av och på saker själv. Det är så 1900-tal!