JD1+50MB Mod, LK2.02 eller SamdroidMod?

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by Pjodor, May 2, 2010.

1. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tänkte försöka roota min spica mest för att kunna använda app2sd och lite för market enabler och kunna ta bort pantheon. Men när jag tittar på samdroid.net forumet så verkar det finnas flera olika moddar (antar jag) som man kan flasha in.

Jag funderarde först på JD1+50MB Mod, men för den finns det bara förklaring på ryska till, även om chrome har inbyggd översättning blir det lite konstigt ibland. Jag förstod t ex inte vad de där 50MB stod för, någon som vet?

Sen funderade jag på om man kanske skulle flasha in LK2.02 istället, jag har ju JD1 på min och den var ju testad på den. Men då tänkte jag att det kanske vara lika bra att gå hela vägen och lägga in SamdroidMod v 1.0.2.1 - LK2.03.3 på samma gång.

Min fråga är alltså, vad är de där 50MB i första modden och vilken av dessa tre alternativ vore bäst att köra på om det är någon som har prövat? Fördelen med att bara köra på LK2.02 är ju att den inte ränsar telefonen utan man verkar ha kvar all data och program. Men det är ju inte så fruktansvärt jobbigt att fixa tillbaka om SamdroidMod skulle vara mycket bättre, eller så går det kanske att göra en backup.

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

LK2.02 är bara kerneln. SamdroidMod är en hel rom. 50MB mod är en mod som tar bort och lägger till program och annat.

Jag kör samdroidmod. är generellt sett nöjd med den.

3. Pjodor

MINA ENHETER

Okej, jag är rätt ny på detta så det är därför jag frågar :)
    Tack för svaret.

Edit: Generellt nöjd? Vad är det som gör att du inte är helt nöjd?

Last edited: May 2, 2010
  4. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    JD1+50MB är en version där man flashar in med den gamla ops-filen, dvs det finns två partitioner i telefonen för olika delar av programvaran där den ena partionen är 50mb större (kommer inte ihåg storlekarna) Men på senare tid då 2.1 har blivit större valde Samsung att byta plats på de olika delarna av programvaran för att den ena krävde större utrymme. Och då blev det lediga utrymmet 50MB mindre. På Samdroid har de krymt JD1 så den får plats i det mindre utrymmet och på det viset får man 50mb extra utrymme ledigt.

Om jag hade varit du så hade jag väntat en vecka eller så för då kommer en ny SamdroidMod baserad på JD4 som släpptes häromdagen, jag håller själv på att betatesta den och tycker den är mycket snabbare än JCF som jag hade innan.

/qsec

Last edited: May 2, 2010
  5. Pjodor

MINA ENHETER

Okej, tack då vet jag. Blir väll och vänta lite då :)

6. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

krashade en del i början, och startade om sig. Det löste dock sig själv efter några omstarter, och nu flyter det på finfint.

7. Pjodor

MINA ENHETER

Okej, men jag tror jag väntar på att nästa version släpps och kör in den sen :)