Jelly Bean, ska det verkligen se ut så här?? [Förtydligande]

Diskussion i 'Samsung' startad av eilert_pilarm, 9 maj 2013.

1. eilert_pilarm

eilert_pilarm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Moto X4
    Tjena! Har en Galaxy Tab 2 7.0 (GT-P3100) som bara för någon dag sedan fick Jelly Bean 4.1.2, uppdaterad OTA. Jag skulle vara mycket tacksam om någon annan som kör JB kan bekräfta att det är så här systemet ska se ut och fungera.

Jag måste säga att jag är besviken på denna uppdatering. Rent prestandamässigt är det ingen märkbar skillnad (möjligen lite mera lagg). Men själva UI:t är ju rent ut sagt korkat!
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

I landskapsläge är klockan m.m. numera högst upp till höger i en ny liten list istället för i den breda listen längst ned. När man sveper med fingret visar sig menyn på den vänstra sidan istället för rakt nedanför klockan och notifieringsytan. Detta är ju totalt ologiskt och innebär ju att jag måste flytta handen en bit för att kunna använda den.

Knapparna hem, bakåt m.m. är centrerade. Det känns ju inte heller rätt - vilken hand är det tänkt att man ska använda? I porträttläge är gränssnittet lite mer genomtänkt, notifieringsmenyn visar sig centrerad istället för rakt nedanför klockan men det kan jag leva med.

I standardwebbläsaren brukade adressraden dölja sig när jag scrollade nedåt på sidan men det gör den inte längre. Detta innebär ju att jag har blivit bestulen på skärmutrymme både via den smalare listen högst upp samt adressraden.

Är det verkligen så här JB till Tab 2:an ska se ut?

PS. Ber om ursäkt för den lite irriterade tonen i inlägget.

Last edited: 9 maj 2013
  2. Lips74

Lips74 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Håller med dig.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

3. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Du har en SAMSUNG galaxy Tab...

Samsung har sitt egna gränssnitt som heter TouchWiz... TouchWiz är FULT som stryk.

Rekomenderar att flasha en slimmad JB-rom.

4. eilert_pilarm

eilert_pilarm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Moto X4
    Så utseendet är inte representativt för JB? Det skulle ju vara lite betryggande i alla fall. Frågan är ju bara varför ICS 4.0.4 fungerade bra och såg ut bra om det nu är TouchWiz som ligger bakom allt elände...

Jag hade för mig att JB skulle ha en inställning för att kunna köra flera användare också men den har jag inte hittat. Eller kom den efter 4.1.2?

5. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon: