Fråga: Jelly Bean

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av itr888, 12 augusti 2012.

1. itr888

itr888 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Hur får man Jelly bean till Nexusen..
    Har väntat 1 månad på OTA , har Telia abonnemang.

Finns det nån enkelt sätt att få tag på det ?

Hur länge ska man vänta ...

2. Greger0254

Greger0254 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Antingen flashar du om från yakjuxw till yakju, tar ca 10 minuter, eller så väntar du på att samsug ska få tummen ur röven och skicka ut jb till yakjuxw, kan ta allt från en dag till 2 månader.
    Finns en klistrad tråd om byte till yakju.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

3. 4ndroid

4ndroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
  4. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Undrar vad det är för egentlig skillnad på dessa båda varianter. Hur som helst så bara måste jag få ut lite inneboende agressioner. Köpte min Nexus i dec 2011, dels i förhoppningen att få operativuppdateringar betydligt snabbare än övriga på marknaden. Tyvärr är det bara att konstatera att ska detta ske får man fasen göra det på egen hand. Jag hade version 4.01 från början. Fick 4.04 ota i juni. Hoppades på 4.1.1 i slutet av juli, men som vanligt så stämmer aldrig det som står på nätet. Om det beror på Samsung eller Google spelar ingen roll. Lika illa ändå.

När vi ändå är inne på ämnet. Någon med yakjuxw som fått JB?

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

5. Maqqan

Maqqan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Ingenting vad jag märkt, systemmapparnas namn ändrades tror jag. (Musik blev music osv).

De känslorna är du inte ensam om, tror främst det är Samsungs fel eftersom man kan få uppdateringen med svensksålda telefoner med ickesvensk mjukvara. Läs på Samsungs facebook sida, många arga inlägg där.

Nej.

6. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Namnen beror på vilket systemspråk du valt. Kör du på engelska så heter musik appen Play Music och på svenska heter den Play Musik tex.

7. Maqqan

Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Okej, då var det mina inställningar för att få google now att fungera som spökade.

8. itr888

itr888 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

skandal...

Meningen med Nexus var väl att man fick senaste mjukvaran före andra Android enheter.
    Men snart verkar Galaxy S3 få det.

så vad är meningen med Nexusen då

9. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Fråga hellre vad det var för mening att låta Samsung göra den... Detta är deras fel och ingen annans.

10. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Gripen: Du tror inte det är så att Google låter Samsung ta hand om all testning och certifiering av mjukvaran utanför USA? I och med detta får Samsung en mycket större uppgift än vad Google har. Rätt många lagar, regler och kvalitetskrav från många länder, regioner och operatörer som ska tas hänsyn till och testas.

11. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Det kan ligga en del i det där faktiskt, men jag börjar undra om där "kvalitetstesterna" bara är ett rent svepskäl och jag börjar mer tro att detta rör sig om en medveten förhalning från Samsungs sida faktiskt. Speciellt om nu SIII får JB om ett par veckor och yaxjuxw Nexus inte fått den först...

F ö funkar ju yakju alldeles utmärkt här, det syns ju tydligt :)

12. PaKr

PaKr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Fast det har ju inte behövts förut.
    Detta är ju första gången som hårdvaruutvecklaren är inne och ska peta i mjukvaran.

Sen är det ju dåligt av Google att inte få ut testversion tidigare till Samsung så att detta va klart tills att Google skickade ut sin version.

Men att det tar Samsung så här lång tid, och att dom dessutom inte kan redogöra för vad dom gör är en skandal och ingenting annat, och någon på Samsung Sverige borde ställa sin tjänst till förfogande efter detta.

Sent from my Galaxy Nexus 4.1.1 using Tapatalk 2

13. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Hur vet vi det? Gjorde inte HTC några checkar på Nexus One? Fick den uppdateringarna direkt över hela världen?
    Har för mig att Samsung och Google strulat så här med Nexus S:en också med ICS uppdateringen. Till och med i USA hade de väl problem att få ut ICS till den. Vet att jag läste upprörda bloggar om vad meningen med Nexus var när ICS aldrig kom.

Frågan är ju vad som har ändrats som gör att uppdateringarna måste testas så mycket mer nu?

Har svårt att tänka mig att det beror på att Samsung är inkompetenta. De är ju ett av världens om inte rentav världens största elektronik tillverkare. De måste ju ha drivor av duktigt folk.

Måste vara något annat de sysslar med. o_O

14. PaKr

PaKr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Vet inte hur det va med Nexus One, och jag skulle inte klaga om det var så att Samsung kontrollerade mjukvaran men va tillsagda av Google att dom skulle vara klara till ett visst datum, dvs samma datum som övriga världen fick uppdateringen.

Som jag förstått det har Svenska Nexus S redan fått sin 4.1.1 uppdatering direkt från Google, då Samsung inte va inblandad i den mjukvaran (tack och lov).

Samsung Sverige har ju än så länge vägrat svara vad det är dom gör med mjukvaran, men hade skrivit på sin FB sida att dom under veckan ska redovisa vad det är som tar så lång tid. Dom har tydligen äntligen börjat känna av all kritik, iom att vartannat FB inlägg handlar just om när JB ska komma till GN.
    Det verkar ju bla väldigt konstigt att Samsung Sverige inte skulle fått mjukvaran förens den 18/7 (tror jag det va) som dom skrev i nått inlägg på FB, nej det luktar lögner lång väg.

Sett till hur illa skött både 4.0.4 och 4.1.1 uppdateringen så skulle jag nog kalla Samsung Sveriges mjukvaruutvecklare för inkompetenta, hårdvara kan dom, men gällande mjukvara ska dom nog låta Google sköta detta själva.

I USA så har ju telefontillverkarna gett alla operatörer "egna versioner" av alla sina telefoner och även då "egna mjukvaror" som dom kan ändra i bäst dom vill och på så sätt försena uppdateringarna nått överjä*ligt.
    Tydligen gäller ju detta även GN hos vissa operatörer.

Nu har ju Google delvis tagit tag i detta problem genom att deras affärspartner kommer att få tillgång till mjukvaran ett par månader innan den presenteras för allmänheten och på så sätt hoppas dom ju förkorta uppdateringstiderna.

15. wunderbaum

wunderbaum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Märkligt om JB kommer till S3 före Nexus (i Sverige ).

16. Maqqan

Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Inte direkt, skulle vid detta läge inte bli ett dugg förvånad ifall Samsung medvetet fördröjer uppdateringen till nexus för att S3 ska glänsa.

My Nexus tapatalked!

17. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Om det är så, hoppas jag att Google låter någon annan tillverka nästa Nexus. Skulle inte tro att Google blir nöjd om deras tillverkare förstör den kanske största fördelen med Nexus bara för att själv få fördelar. Men visst måste väl Samsung tjäna en duktig slant för varje Nexus de säljer? Isf skjuter de sej själva i foten.