ROM: Jellybean rom!

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av gurre91, 19 mars 2013.

1. gurre91

gurre91 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Har tänkt att uppdatera från Icecreamsandwich till Jelly Bean. Skulle vilja ha lite tips och vägledning innan jag gör det. Och är det något annat man ska tänka på jämfört med första gången man flashar en rom?:)

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hey!

Om du aldrig flashat en rom innan så skulle jag rekommendera att du först uppdaterar telefonen via den "vanliga" vägen.
    Om du inte har en väldigt konstig version av telefonen så ska du kunna uppdatera den via OTA, alltså direkt via Wifi.

Eftersom Jellybean finns tillgängligt för Htc one X så finns det ingen anledning för dig att inte testa den versionen först.

Glöm inte att ta backup på allt som finns på mobilen innan du gör något dock, finns en risk att hela SD-kortet raderas. Sen går du in i inställningar och väljer "About phone"(min är engelsk) och klickar dig vidare där till uppdateringarna.
    Det är ett par st så du får göra samma sak tills telefonen säger att det inte finns några uppdateringar kvar..

Lycka till!

3. gurre91

gurre91 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har flaskan icecreamsandwich på denna men vill uppdatera till jelly bean

4. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Har du stock ICS eller vad?

5. gurre91

gurre91 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan du länka en stabil CMD10 rom och gapps till den?:)