Jellybeans nya röstsökning

Diskussion i 'Allmänt' startad av apache54, 14 sept 2012.

1. apache54

apache54 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag går runt i tron att om man skall använda Jellybeans nya röstsökning måste jag använda engelska som systemspråk kommer detta att fortsätta att vara så? Eller är det en uppdatering på gång det är ok för mig att den bara förstår engelska men att man måste använda engelska som just systemspråk stör mig

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

2. gekn76

gekn76 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svenska stöds officiellt av Google numera :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. matokt

matokt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Vad funkar med röstsökningen? Kan man ringa folk med den, säga att den ska läsa upp senaste sms'et likt siri? Eller bara för googlesökning?

4. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Röstsökning stöds på svenska, men voice actions gör det inte än. Skulle tro att det samma gäller för jellybean/google now.

Systemspråket spelar ingen roll, då det mesta fungerar fristående. Så du kan ha svenska på systemet, tala på tyska och ha franska som språk på tangentbordet :)

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

överlag fungerar faktiskt ingenting med just röstdelen speciellt bra varken på svenska eller engelska. svenska har jag nmer förstående för pga dialekter osv men tycker det är extermt mediokert. De sk "cards" som finns med är dock lite roliga och bra tycker jag med väder, busstider och tåg osv som jag använder mig mycket utav.

6. apache54

apache54 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

ok men ändå betyder det att det är på gång? finns det någon tidsplan när det kan tänkas fungera? och systemspråket spelar ju en hel del för om jag har systemspråket inställd på svenska så gör den enbart en google-sökning på internet o visst då kan jag använda olika språk som inte är systemspråket men om jag vill att det skall fungera som en assistent likt siri går det ju inte ;-( om jag frågar den en enkel fråga -" how tall is michael jordan" så svarar den ju snällt på det om systemspråket är engelska? det är det jag skulle vilja få den att göra även med svenska som systemspråk