Jiayu G4 Advance

Discussion in 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' started by cruelrock, Nov 11, 2013.

1. cruelrock

cruelrock Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon som köpt en Jiayu G4 Advance MTK6589T 1,5Ghz 2GB Ram 32GB Rom 3000mAh Batteri 4,7"HD skärm?

Är batteri tiden bra? Är romen bra? Lätt att Roota?
    Går Telenor i bra hastighet i 3g?
    Var har ni köpt den?

Är sugen på denna för den har 3000mAh batteri och 2GB Ram.
    Själv kollar jag nu annonser på dhgate.com.

2. Fletch

Fletch Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade en G4 basic med 3000mAh. Den har bra batteritid håller lätt en dag om du änvänder den hyfsat mycket. Gpsen är inte alls bra. Original romen är ok men den blir ju precis som alla andra telefoner bättre med en annan rom ;).
    Den var ganska lätt att roota, tror jag :ehm: kommer inte riktigt ihåg. Kolla på needrom.com Min grabb som är 15 har den nu med Lewa 5 rom och är mer nöjd med den än sin galaxy s3.
    Men detta är ju som sagt inte riktigt den telefon du frågar efter men liten vägledning är det kanske.

3. cruelrock

MINA ENHETER

Tack för svaret Fletch!

Blev att jag beställde en från dhgate.com av en säljare som heter byrom.
    Beställde den 20/11/13 och den kom i går 09/12/13.
    Valde free shiping i annonsen man kunde välja DHL för runt 300kr.
    Men den kom med DHL ändå, varit ute för de några gånger innan när jag köpt från Hong Kong/Kina.
    Betalde 300$ för den och blev 2031kr.

Fick hem den i går så har pillat lite på den.
    Installerat en hel del. Alla program har fungerat som jag testat. Provade gps i går kväll på balkongen då hittade den rätt snabbt men inte i dag när jag gick hem från affären men det räknade jag med att den skulle vara seg för de har jag läst om.

Testade bluetooth i dag och den hittade inte min A2DP mottagare (en andersson) och inte en bluetooth högtalare (noname) heller. Dessa hittar min HTC Sensation XL och Nexus 7. Får kolla upp de mer sen, kan ju vara bra att ha ibland.

Aviseringsraden blir ifylld i vitt/grått i vissa program, tex sms programmet som följer med men är svart i bakgrunden i facebook. Blir svårare att se gps om den hittat satteliterna för den symbolen är ljus grå till färgen.

Märkt något smått blinkning eller flimrande när man har på lägsta ljuset med vit bakgrund men de upplever jag på HTCn med och någon Sony.

Har läst att vissa tycker att batteri skalet går lätt av tex om man tar av ett skydds skal på den vilket det lätt gör har jag märkt. Men har bara haft den 2 dagar så har inte märkt något av att batteri luckan lossnar av sig själv.

De är de negativa sakerna jag upptäckt på 2 dagar.

Nu till de positiva om den!

Känns premium tycker jag när man håller i den.
    Baksidan är typ gummi beklädd så den glider inte så lätt ur handen.
    Är en metall ram runt den på framsidan.
    Ser snygg ut, tog den i hel svart.
    Den startar snabbt.
    Allt flyter på bra! När man går mellan program är det inget segande som med min HTC XL med sina 600mb i ram och enkel kärnig cpu på 1,5ghz.
    Gillar skärmen, tycker en hd skärm räcker långt. Bra bild på den och när man vinklar den.
    Tagit någon bild med kameran, är inte jätte bra och inte jätte dålig den är okej!
    Den var rootad när jag fick den. Så lätt att ändra till svenska i google play med ett "locale and language" program och svenskt tangentbord.
    Har haft igång den över 16h i dag och grejat en hel del med den och var 13% kvar av batteriet efter de 16h.

Så jag gillar helt klart den än så länge!

4. cruelrock

MINA ENHETER

Wifi fungerar med bra.
    Jag som klantade mig med bluetoothen på Andersson A2DP, gick bra i dag!

Sent from my JY-G4 using Tapatalk